۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
سود سهام عدالت تا چه اندازه واقعی است؟
سخنگوی کانون شرکتهای سرمایه گذاری سهام عدالت پاسخ داد

سود سهام عدالت تا چه اندازه واقعی است؟

سخنگوی کانون شرکتهای سرمایه گذاری سهام عدالت گفت: بعد از فرآیند آزادسازی و واریز سود عملکرد در سال ۱۳۹۹ می توان گفت که واقعی ترین مدل توزیع سود رخ داده و عدد درستی است.

به گزارش بازار، اکبر حیدری سخنگوی کانون شرکتهای سرمایه گذاری سهام عدالت در رابطه با روند آزادسازی و خرید و فروش سهام عدالت گفت: در سال ۱۳۹۹ و بعد از ابلاغیه آزادسازی سهام عدالت با وجود اینکه کارشناسان امر هشدارهای زیادی درمورد لزوم عدم تعجیل و سنجیده عمل کردن دادند اما آزادسازی سهام عدالت در نظر تصمیم گیران و افکارعمومی معادل معاملاتی شدن سهام فرض شد درحالیکه این کار به مفهوم رفع توثیق سهام از سوی دولت و واگذاری آن به بخش مردمی بود.

سهام عدالت به جای آزادسازی، رهاسازی شد
وی افزود: معاملاتی شدن سهام باید بعد از آزادسازی و با ترتیبات و ملاحظات متعددی عملیاتی می شد اما سهام عدالت به جای آزادسازی، رهاسازی شد و همچون سیل بزرگ بازار افکار سرمایه را تحت تاثیر قرار داد.

حیدری تأکیدکرد: آزادسازی سهام عدالت باید منجر به آغاز دوران شکوفایی سهام عدالت و نیل به اهداف آن یعنی گسترش عدالت اجتماعی، توانمندسازی خانواده های کم درآمد، مشارکت حداکثری مردم در اقتصاد نسبی و ماندگاری مردم در این ساختار می شد.

سخنگوی کانون شرکتهای سرمایه گذاری سهام عدالت با بیان اینکه سهام عدالت با آزادسازی از ریل اصلی خود منحرف شد گفت: با روشنگری رسانه و کارشناسان امر، این فرآیندها را در ماه های پایانی سال ۱۳۹۹ متوقف کردیم و در سال ۱۴۰۰ نیز به سمت اصلاح آن پیش رفتیم.

وی اظهارکرد: اگر آزادسازی سهام عدالت معادل معاملاتی شدن آن فرض نمی شد شاهد مشکلات امروز نبودیم اما در خلأ ناشی از عدم ارتباط فعالان زیست بوم سهام عدالت با تصمیم سازان دولت وقت بر مبنای اشتباه محاسباتی تصمیم گیری شد.

عدم توجه مسئولان به ابلاغیه رهبری
حیدری از عدم توجه مسئولان به فرمایشات مقام معظم رهبری در ابلاغیه سال ۱۳۸۵ و تأکید ایشان بر لزوم آگاه شدن مردم نسبت به این دارایی سخن گفت و افزود: دولتها باید مشوق های دارای ارزش افزوده را به این دارایی اضافه می کردند.

این مقام مسئول تصریح کرد: بر اساس ماده ۲۱ آئین نامه سهام عالت، سازمان خصوصی سازی در همکاری با رسانه ملی مکلف است که مردم را نسبت به ارزش و مزایای نگهداری دارایی و آینده روشن سهام عدالت به طور مبسوط آگاه کند اما متأسفانه این بخش هم مغفول مانده است.

سود سهام عدالت تا چه اندازه واقعی است؟
وی در پاسخ به این سوال که سود سهام عدالت تا چه اندازه واقعی است گفت: هدف اصلی سهام عدالت، افزایش ثروت خانواده های ایرانی به عنوان یک دارایی و گسترش سهم تعاون است. ما درمورد واقعی بودن یا نبودن سود سهام عدالت از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۹۸ ابهاماتی داریم و باید ارزیابی جدی صورت بگیرد اما بعد از فرآیند آزادسازی و واریز سود عملکرد در سال ۱۳۹۹ می توان گفت که واقعی ترین مدل توزیع سود رخ داده و عدد درستی است.

حیدری تشکیل کارگروه ویژه برای سهام عدالت را یک اقدام بسیار مثبت و نتیجه بخش خواند و گفت: اصرار ما بر این است که در جلسات با حاکمیت و قوه قضائیه درمورد سهام عدالت متوفیان به نتایجی برسیم و امیدواریم که در فروردین ماه به یک مدل اجرایی برسیم.

کد خبر: ۱۴۰٬۹۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha