۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
کاهش ۴۵ درصدی قیمت انواع کودشیمیایی در سال جاری
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

کاهش ۴۵ درصدی قیمت انواع کودشیمیایی در سال جاری

همدان - الیاسی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان از کاهش ۴۵ درصدی قیمت انواع کودشیمیایی خبر داد و گفت: امسال کودهای شیمیایی فسفاته و پتاسه با قیمت جدید در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

بهروز الیاسی در گفتگو با خبرنگار بازار در رابطه با تغییرات قیمت کودهای فسفاته و پتاسه در سال های اخیر اظهار کرد: میانگین مصرف کودهای شیمیایی در کشور ما نسبت به میانگین جهانی تقریباً نصف است و از ابتدای سال ۹۰، وزارت جهاد کشاورزی اقدامات آموزشی و ترویجی بسیاری را در زمینه اصلاح مصرف کود آغاز کرد که به تدریج از ابتدای آن دهه تا تا سال های اخیر، شاهد رشد مصرف کودهای شیمیایی در راستای افزایش کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی بودیم.

وی افزود: علیرغم مخالفت وزارت جهاد کشاورزی در ابتدای سال ۹۸ با تغییر نرخ ارز تخصیصی به کودهای شیمیایی و نهاده‌های کشاورزی مواجه شدیم که قیمت کودهای شیمیایی را تا پنج برابر افزایش داد.

طی دو سال اخیر مصرف کودهای پتاسه و فسفاته در کشور کاهش معناداری داشته و میزان مصرف از نصف میانگین جهانی به کمترین میزان مصرف رسید که بر کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی موثر بوده است

الیاسی گفت: طی دو سال اخیر مصرف کودهای پتاسه و فسفاته در کشور کاهش معناداری داشته و میزان مصرف از نصف میانگین جهانی به کمترین میزان مصرف رسید که بر کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی موثر بوده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: وزارت جهاد کشاورزی و دولت موضوع قیمت کود را به عنوان یک دغدغه در دستور کار قرار دادند و در چهار ماه گذشته طی جلسات متعدد، تصمیم بر کاهش قیمت کودهای مذکور گرفته شد و طبق دستور وزیر جهادکشاوری از اول فروردین امسال کودهای شیمیایی فسفاته و پتاسه با قیمت جدید در اختیار کشاورزان قرار می گیرد و این کاهش قیمت عیدی وزارت جهاد کشاورزی به کشاورزان است.

کاهش قیمت کودهای فسفاته و پتاسه از ۳۰ درصد تا ۵۶ درصد متغیر است
الیاسی در رابطه با میزان کاهش قیمت کودهای شیمیایی عنوان کرد:کاهش قیمت کودهای فسفاته و پتاسه از ۳۰ درصد تا ۵۶ درصد متغیر است اما به طور میانگین ۴۵ درصد کاهش قیمت خواهیم داشت .

وی گفت: به نظر می رسد استقبال خوبی توسط کشاورزان داشته باشیم ضمن اینکه این تغییر قیمت بر کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی و در نهایت بر سلامت جامعه موثر خواهد بود.

کد خبر: ۱۴۰٬۹۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha