۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
روند کاهشی قیمت انگور و لیموی تازه در بازارهای جهانی| افزایش ۹دلاری قیمت جهانی خرمای خشک ظرف ۲ماه
قیمت جهانی محصولات کشاورزی در اسفند ۱۴۰۰

روند کاهشی قیمت انگور و لیموی تازه در بازارهای جهانی| افزایش ۹دلاری قیمت جهانی خرمای خشک ظرف ۲ماه

بر اساس گزارشات جهانی، قیمت محصولات کشاورزی و به خصوص میوه ها در بازارهای جهانی در سومین ماه سال ۲۰۲۲ نوسانات کمی داشته و بیشترین کاهش مربوط به انبه و بیشترین افزایش مربوط به خرمای خشک بوده است.

بازار؛ گروه کشاورزی: بر اساس تابلوی قیمت های جهانی در روزهای ابتدایی مارس جاری انواع محصولات کشاورزی در بازارهای جهانی با نوسانات کم نسبت به روزهای ابتدایی سال ۲۰۲۲ عرضه می شود. این در شرایطی است که قیمت برخی محصولات کشاورزی همچون «انبه، لیموی تازه، پرتقال و موز» روندی کاهشی داشته است.

هر کیلوگرم سیب تازه در بازارهای جهانی با قیمتی بین ۶۷ سنت تا یک دلار و ۳۴ سنت به فروش می رسد که بیانگر ثبات نسبی قیمت این محصول نسبت به اوایل سال میلادی جاری است

کاهش ۱۳ دلاری قیمت هر کیلوگرم انبه در بازارهای جهانی
تابلوی قیمت های جهانی نشان می دهد: هر کیلوگرم میوه انبه در سومین ماه سال ۲۰۲۲ با نرخی تا یک دلار و ۲۱ سنت عرضه می شود، در حالی حداکثر قیمت این محصول در دو ماه قبلتر تا ۱۳ دلار بوده است و حال با کاهشی چشمگیر به فروش می رسد.

از سوی دیگر گزارشات جهانی می گوید: در مارس ۲۰۲۲ هر کیلوگرم سیب تازه با قیمتی بین ۶۷ سنت تا یک دلار و ۳۴ سنت به فروش می رسد که بیانگر ثبات نسبی قیمت این محصول نسبت به اوایل سال میلادی جاری است.

این در حالی است که محصول پرتقال روندی کاهش داشته است و در حال حاضر در بازارهای جهانی قیمت هر کیلوگرم پرتقال تا ۵۵ سنت است.

همچنین قیمت های جهانی نشان می دهد: هر کیلوگرم موز در بازارهای جهانی تا ۵۲ سنت به فروش می رسد که نشان می دهد نسبت به دو ماه قبلتر باز هم روندی کاهشی داشته است.

بر این اساس قیمت هندوانه بدون هیچ گونه تغییری به ازای هر کیلوگرم با نرخی بین ۲۸ سنت تا ۴۵ سنت به فروش می رسد.

بر اساس تابلوی قیمت های جهانی، هر کیلوگرم انگور سفره ای تازه نسبت به ماه ژانویه کاهشی حدود یک و نیم دلاری داشته است

قیمت هر کیلوگرم میوه اژدها در بازارهای جهانی تا ۹ دلار و ۱۴ سنت متغیر است
از سوی دیگر آناناس تازه جزو میوه های گرمسیری است که در مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) با نرخ یک دلار و ۴ سنت به ازای هر کیلوگرم در بازارهای جهانی به فروش می رود که خود بیانگر کاهش ناچیز این محصول در بازارهای جهانی نسبت به اوایل سال است.

همچنین هر کیلوگرم میوه اژدها (پیتایا) در بازارهای جهانی به نرخ ۸۵ سنت تا ۹ دلار و ۱۴ سنت خرید و فروش می شود، این در حالی است که نرخ این میوه در ژانویه جاری بین ۵ تا ۹ دلار متغیر بوده است.

تابلوی قیمت های جهانی همچنین نشان می دهد: هر کیلوگرم انگور سفره ای تازه نسبت به ماه ژانویه کاهشی حدود یک و نیم دلاری داشته است و در حال حاضر با قیمتی تا یک دلار و ۹۵ سنت به ازای هر کیلوگرم خرید و فروش می شود.

قیمت هر کیلوگرم خرمای خشک در مدت نامبرده بین ۶ دلار و ۹۹ سنت تا ۱۰ دلار و ۶۰ است

رشد قابل توجه قیمت جهانی خرمای خشک ظرف دو ماه
قیمت ها همچنین حاکی از این است: هر کیلوگرم گلابی تازه در بازارهای جهانی بین ۷۱ سنت تا یک دلار و ۴ سنت عرضه می شود و به این ترتیب هم نسبت به ماه های قبل نوسان چندانی نداشته است.

از سوی دیگر تابلوی قیمت های جهانی نشان می دهد: قیمت هر کیلوگرم خرمای خشک در مدت نامبرده بین ۶ دلار و ۹۹ سنت تا ۱۰ دلار و ۶۰ است در حالی که قیمت این محصول در اوایل ژانویه تا یک دلار بود.

همچنین هر کیلوگرم مغز بادام از دیگر محصولات کشاورزی است که در مارس جاری به نرخ ۵ دلار و ۲۶ سنت خرید و فروش می شود.

روند نزولی قیمت جهانی زنجبیل| هر کیلو انار یک دلار و ۲۷ سنت
تابلوی قیمت جهانی همچنین حاکی از این است: قیمت زنجبیل کامل در بازارهای جهانی نسبت به دو ماه قبلتر روندی نزولی داشته است و در حالی که در ابتدای سال میلادی با نرخ ۲ دلار و ۸۵ سنت عرضه می شد الان با قیمت ۷۶ سنت به ازای هر کیلوگرم به فروش می رسد.

از سوی دیگر هر کیلوگرم انار در بازارهای جهانی در سومین ماه میلادی جاری یک دلار و ۲۷ سنت است. علاوه بر این آووکادوی تازه در بازارهای جهانی با نرخی بین یک دلار و ۸۲ سنت تا ۶ دلار و ۹۳ خرید و فروش می شود.

تابلوی قیمتهای جهانی محصولات کشاورزی در ماه جاری همچنین نشان می دهد: قیمت جهانی هر کیلوگرم لیموی تازه بین۶۸ سنت تا ۸۲ سنت متغیر است و به این ترتیب نسبت به ژانویه قیمت لیموی تازه کاهشی بیش از یک دلار و نیم داشته است.

کد خبر: ۱۴۰٬۶۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha