۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
 هوشمندسازی اولین خودروی الکتریکی ایران توسط یک شرکت فناور البرز
دبیرکل اتاق بازرگانی البرز خبر داد

هوشمندسازی اولین خودروی الکتریکی ایران توسط یک شرکت فناور البرز

کرج- دبیرکل اتاق بازرگانی البرز با اشاره به رونمایی از نخستین خودروی الکتریکی به نام اکسیژن در شیراز گفت:بخش هوشمندسازی این خودرو توسط یک شرکت فعال در حوزه فناوری اطلاعات مستقر در البرز انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز دبیرکل اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه نخستین خودروی الکتریکی با نام اکسیژن تولید شرکت خودروسازان جنوب در شهر شیراز رونمایی شد، گفت: بخش هوشمندسازی این خودرو توسط یک شرکت فعال در حوزه فناوری اطلاعات مستقر در البرز انجام شده است.

سید فراز جبلی در حاشیه آئین رونمایی از یک خودروی الکتریکی با نام اکسیژن که با حضور مسئولان ملی و استانی و نیز همراهی نایب رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق البرز در شیراز برگزار شد، اظهار کرد: این خودروی الکتریکی توسط شرکت خودروسازان جنوب طراحی و پیاده‌سازی شد و قرار است که با مشارکت شرکت کارخانجات مخابرات ایران در قالب تاسیس شرکت آی تک موتور شیراز فرآیند تولید آن به پیش برده شود.

جبلی ضمن تاکید بر اهمیت بحث هوشمندسازی در صنعت خودرو از جمله نمونه های الکتریکی اظهار کرد: طی سالیان اخیر پیشرفت های خوبی در این زمینه حاصل شده است؛ چرا که فلسفه تولید خودروهای الکتریکی مصرف سوخت کمتر، کاهش هزینه ها و پایین آوردن سطح آلودگی هوا و آلودگی صوتی است.

هوشمندسازی خودرو توسط شرکت «ونداد خاورمیانه» البرز انجام شد
دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز با بیان اینکه تولید این خودروی الکتریکی نتیجه تلاش شرکت‌های دانش بنیان در راستای تامین نیازهای زنجیره داخلی و رفع وابستگی به واردات برخی تولیدات خارجی است، افزود: تولید این خودروی الکتریکی با بهره گیری از دانش متخصصان داخلی طراحی و نمونه سازی شده است.

وی در ارتباط با بحث هوشمندسازی این خودرو گفت: این مهم توسط شرکت «ونداد خاورمیانه» انجام شد که از شرکتهای فعال استان البرز در حوزه فناوری اطلاعات است.

جبلی در ادامه افزود: بخش خصوصی و در راس آن اتاق بازرگانی با حمایت از شرکت های دانش بنیان به دنبال استفاده از طرح های نو و منطبق بر تکنولوژی روز در راستای تکمیل پروژه های تولیدی موجود و ایجاد خطوط صنعتی جدید است.

مشخصات خودروی تولید شده
وی با بیان اینکه خودروی الکتریکی اکسیژن نخستین نمونه ملی تولید شده در این زمینه است، گفت: ابعاد این خودرو ۲ و نیم در یک و نیم متر بوده و با داشتن همه استانداردهای طراحی و ساخت به عنوان ارزان‌ترین خودروی دو نفره جهان است که در آینده نمونه های بزرگتری از آن تولید خواهد شد.

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز در ادامه عنوان کرد: قدرت موتور این خودرو ۱۵ کیلووات و باتری آن لیتیوم آیون است، این خودرو با هر بار شارژ حدود ۲۲۰ کیلومتر پیمایش دارد که در مدل‌های آتی قابلیت پیمایش تا ۳۰۰ کیلومتر وجود دارد.

وی با بیان اینکه از نظر قیمت نیز خودروی الکتریکی تولید شده به خوبی نرخ گذاری شده است، افزود: زمینه برای صادرات این خودرو فراهم است به شرط آنکه حمایت کافی از تولید کننده آن صورت گیرد، خوشبختانه ۸۰ درصد قطعات به کار رفته در ساخت این خودرو تولید داخل است و تنها ۲۰ درصد از قطعات آن از خارج وارد می شود، امید است در آینده ای نزدیک بتوانیم ۱۰۰ درصد قطعات این خودروی الکتریکی را در کشورمان بومی سازی کنیم.

کد خبر: ۱۴۰٬۵۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha