۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
گسترش آبدرمانی های وی. آی. پی در سرعین
مدیرعامل جامعه آبدرمانی های اردبیل هشدار داد؛

گسترش آبدرمانی های وی. آی. پی در سرعین

اردبیل- مدیرعامل جامعه آبدرمانی های استان اردبیل گفت: احداث آبدرمانی وی. آی. پی در سرعین مشکلات جدی برای فعالان این حوزه به وجود آورده که بهتر است از هم اکنون از گسترش آن جلوگیری شود.

رضا آستانی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، ‌ اظهار کرد: در ۲ سال اخیر و به دنبال حاکم شدن شرایط کرونایی ما در فعالیت هتل‌ها و آبدرمانی ها در سرعین شرایط مناسبی نداشتیم و حمایت چندانی نیز از فعالان این بخش انجام نشد.

وی تصریح کرد: در این ۲ سال عمده صاحبان هتل‌ها و آبدرمانی ها تنها هزینه آب، برق، گاز و مالیات پرداخت کردند و هیچ سودی را از فعالیت‌های خود نبردند که انتظار می رود در نوروز امسال بخش عظیمی از این دغدغه‌ها و گرفتاری ها رفع شود.

در صورت وقوع حوادث ناگوار در آبدرمانی ها پوشش بیمه مسئولیت جوابگوی حوادث رخ داده نخواهد بود

در حال حاضر هیچ آبدرمانی موفق به دریافت پروانه بهره‌برداری نشده است
مدیرعامل جامعه آبدرمانی های استان اردبیل با بیان اینکه ۹۹ درصد درآمد مردم سرعین از گردشگری بوده و باید برای پساکرونا برنامه‌ریزی های دقیق در حوزه گردشگری انجام شود، گفت: یکی از مشکلات جدی ما بحث پرداخت عوارض مالیات و در نقطه مقابل صدور پروانه بهره‌برداری است که در حال حاضر هیچ آبدرمانی موفق به دریافت پروانه بهره‌برداری نشده است.

آستانی افزود: در صورت وقوع حوادث ناگوار در آبدرمانی ها پوشش بیمه‌ مسئولیت جوابگوی حوادث رخ داده نخواهد بود و بهتر است هر چه سریعتر پروانه بهره‌برداری آبدرمانی ها با همکاری امور مالیاتی و تقسیط بدهی های فعالان این عرصه انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: امور مالیاتی به دنبال دریافت مالیات‌های معوق از فعالان این عرصه است در حالی که در این ۲ سال هیچ فعالیت اقتصادی و درآمدزا انجام نشده و ما قادر به پرداخت هزینه‌های سنگین مالیاتی نیستیم که امیدواریم با تصمیم استانی گره کور در این زمینه رفع شود.

مدیرعامل جامعه آبدرمانی های استان اردبیل اضافه کرد: در بحث ارزش افزوده و معافیت فعالان عرصه گردشگری در این بخش پیگیری های مختلفی انجام شده و سعی بر این است تا مراکز اقامتی پایین‌تر از هتل ۳ ستاره از پرداخت ارزش افزوده معاف شوند.

وی با قدردانی از پیگیری استاندار اردبیل و نماینده مردم اردبیل در مجلس در تعدیل تعرفه گاز مصرفی واحدهای اقامتی و آبدرمانی ها بیان کرد: ما در سال‌جاری هزینه‌های هنگفتی را در این زمینه پرداخت کردیم که امیدواریم با تجدید نظر در این موضوع در سال آینده مشکلات فعالان اقتصادی در این بخش از بین برود.

آستانی معروفیت سرعین را به چشمه‌های آبدرمانی یادآور شد و ادامه داد: با محوریت ۲ آبگرم معروف سرعین پهنلو و ژنرال موزه آب در سرعین طراحی خواهد شد تا با همکاری سرمایه‌گذار بخش خصوصی این موزه راه‌اندازی شود.

در شهر سرعین زنگ خطر برای صاحبان آب های درمانی با تغییر کاربری در برخی مراکز اقامتی با هدف راه اندازی آبدرمانی به شکل وی . آی . پی به صدا درآمده است

احداث کمپ تیم‌های ملی در سرعین ضرورتی انکارناپذیر
مدیرعامل جامعه آبدرمانی های استان اردبیل به احداث کمپ تیم‌های ملی و یک چمن مصنوعی در سرعین به عنوان ضرورت انکارناپذیر اشاره کرد و گفت: شایسته است در این زمینه ورزش و جوانان و میراث فرهنگی همکاری لازم را انجام دهند.

آستانی در ادامه سخنان خود اظهار کرد:‌ در شهر سرعین زنگ خطر برای صاحبان آب‌های درمانی با تغییر کاربری در برخی مراکز اقامتی با هدف راه‌اندازی آبدرمانی به شکل وی. آی. پی به صدا درآمده که مسئولان و متولیان امر باید در این زمینه اقدام مؤثری را انجام دهند.

مدیرعامل جامعه آبدرمانی های استان اردبیل افزود: عده‌ای با حذف پارکینگ این فضا را به آبگرم وی. آی. پی و ویژه تبدیل می کنند تا در اختیار افراد خاص و به شکل خانواده‌محور قرار دهند که مجموعه‌های نظارتی باید جلوی این تغییر کاربری غیرقانونی را بگیرند.

کد خبر: ۱۴۰٬۵۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha