۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
فاتحه مرکبات مازندران را باید خواند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

فاتحه مرکبات مازندران را باید خواند

فریدونکنار- کریمیان، فعال در حوزه کشاورزی مازندران با اشاره به افت قیمت مرکبات در بازار گفت: تداوم این روند سبب می شود که فاتحه مرکبات استان خوانده شود.

اسرافیل کریمیان در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به افزایش قیمت خرید تضمینی گندم از هفت هزار و ۵۰۰ تومان به ۹ هزار و ۵۰۰ تومان اظهار داشت: این در حالیست که همچنان کشاورزان و گندمکاران با مشکل روبرو هستند.

وی با اظهار اینکه دو سد با قدمت ۱۹ ساله در شهرستان فریدونکنار احداث شده است، افزود: پنج سال عمر مفید این سدها سپری شد و این مسئله سال قبل مشکلات زیادی را برای کشاورزان حاشیه بابلرود و تالار بهنمیر ایجاد کرده است.

وی بر لزوم ساماندهی دو سد موجود در منطقه تاکید کرد و گفت: اگر این سدها سامان دهی نشود، کشاورزی منطقه با بحران و مشکلات روبرو می شود.

کریمیان به تولید مرکبات در استان اشاره کرد و گفت: یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن مازاد تولید مرکبات در استان وجود دارد که باید برای عرضه و مصرف آن برنامه ریزی شود.

این فعال بخش کشاورزی گفت: در دهه ۸۰ حدود ۱۰۰ هزار هکتار از مزارع به دلیل خشکسالی ها زیر بار کشت مرکبات رفت اما این درحالیست که سالانه تعداد زیادی از سورتینگ داران در حال ورشکستگی هستند.

وی با اظهار اینکه دولت امسال حدود ۳۰ هزار تن مرکبات خریداری کرده است، افزود: اگر سورتینگ داران ورشکست شوند، کشاورزان و باغداران نمی دانند مرکبات را به چه کسی بفروشند زیرا مرکباتی که سورتینگ داران روی درخت هشت تا ۹ هزار تومان خریدند، امروز با افت قیمت روبرو شد و با این روند باید فاتحه مرکبات را خواند.

کد خبر: ۱۴۰٬۵۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha