۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
رکورد شکنی در بازارهای جهانی فولاد

رکورد شکنی در بازارهای جهانی فولاد

گزارش عملکرد بازارهای جهانی فولاد در هفته گذشته منتشر شد.

به گزارش بازار به نقل از بورس کالا، در هفته گذشته سنگ آهن وارداتی خلوص ۶۲ درصد در چین از ۱۵۳ دلار به حدود ۱۵۶ دلار هر تن سی اف آر رسید. البته تا اواسط هفته قیمت به نزدیکی به ۱۵۸ دلار هم رسیده بود. رشد شدید قیمت سنگ آهن و زغال سنگ حاشیه سود فولادسازان چینی را کاهش داد از این روز تولیدکنندگان به دنبال کاهش تولیدند ولی ابهامات و نگرانی‌های ناشی از جنگ اوکراین در کوتاه مدت قیمت را بالا نگه می‌دارد.

قراضه
متوسط قیمت قراضه وارداتی سنگین ۱ و ۲ ( ۲۰-۸۰ ) در ترکیه نیز به روند صعودی و رکوردشکنی ها ادامه داد و با ۵۵ دلار رشد هفتگی ۶۵۰ دلار هر تن سی اف آر شنیده شد. فروشنده ها به افزایش قیمت ادامه دادند در حالی که بازار وضعیت مشخصی ندارد و فعالیت آن کاهش یافته است.

قراضه صادراتی سنگین کلاس ۲ ژاپن هم صعودی بود و از ۵۰۱ دلار به ۵۲۸ دلار هر تن فوب رسید. متوسط قیمت قراضه وارداتی سنگین در شرق آسیا نیز ۳۵ دلار بالا رفت و ۶۱۵ دلار هر تن سی اف آر شنیده شد.

بیلت
هفته گذشته در بازار جهانی بیلت قیمت ها تحت تاثیر جنگ اوکراین همچنان صعودی بود. متوسط قیمت بیلت صادراتی سی آی اس از ۷۵۹ دلار به ۸۵۳ دلار هر تن فوب دریای سیاه رسیده است. در چین هم بیلت وارداتی از ۶۶۰ تا ۶۷۰ دلار به ۶۶۰ تا ۶۸۰ دلار هر تن سی اف آر رسید.

در ترکیه قیمت بیلت وارداتی تا ۱۰۰ دلار رشد داشت و ۹۰۰ دلار هر تن سی اف آر شد. قیمت بیلت صادراتی ترکیه نیز از ۷۹۰ تا ۸۲۰ دلار به ۹۲۰ تا ۹۵۰ دلار هر تن فوب رسید.

در بازار واردات جنوب شرق آسیا قیمت بیلت وارداتی از ۷۳۰ تا ۷۳۵ دلار به ۸۰۰ دلار هر تن سی اف آر افزایش داشت. همچنین هفته گذشته به گزارش متال بولتن، متوسط قیمت بیلت صادراتی ایران نیز از ۶۰۰ تا ۶۰۳ دلار به ۶۸۰ تا ۷۰۰ دلار هر تن فوب افزایش داشت.

مقاطع
هفته گذشته متوسط قیمت میلگرد صادراتی سی آی اس از ۷۴۵ تا ۷۷۵ دلار به ۹۶۰ دلار هر تن فوب رسید.

در چین متوسط قیمت میلگرد صادراتی از ۸۲۹ دلار به ۸۵۶ دلار هر تن فوب رسید. میلگرد صادراتی ترکیه نیز از ۸۳۰ تا ۹۰۰ دلار به ۹۳۵ تا ۹۶۰ دلار هر تن فوب افزایش داشت. در بازار واردات جنوب شرق آسیا میلگرد از ۷۸۰ تا ۷۸۵ دلار به ۸۱۰ تا ۸۱۵ دلار هر تن سی اف آر رسید.

همچنین در بازار داخلی آمریکا میلگرد در ۱۰۳۵ دلار هر شورت تن درب کارخانه باقی ماند. در بازار داخلی اروپا نیز میلگرد ۷۰ یورو رشد داشت و ۹۲۰ یورو هر تن درب کارخانه ثبت شد.

ورق
هفته گذشته بعد از مدتی توقف و عدم اعلام قیمت جدید، ورق گرم صادراتی سی آی اس از ۸۸۵ دلار به ۹۷۰ تا ۱۰۳۰ دلار هر تن فوب دریای سیاه رسید. متوسط قیمت ورق گرم صادراتی چین نیز از ۸۴۹ دلار به ۸۶۳ دلار هر تن فوب رسید.

در ترکیه قیمت ورق گرم وارداتی از ۹۲۰ دلار به ۹۵۰ تا ۱۰۰۰ دلار هر تن سی اف آر رسید. ورق گرم وارداتی در جنوب شرق آسیا نیز از ۸۶۰ تا ۸۸۰ دلار به ۸۸۵ تا ۹۰۰ دلار هر تن سی اف آر افزایش داشت.

در بازار داخلی اروپا ورق گرم از ۱۰۰۰ یورو به ۱۲۳۰ یورو هر تن درب کارخانه افزایش داشت. در بازار داخلی آمریکا نیز ورق گرم از ۱۰۰۰ دلار به ۱۱۸۰ دلار هر شورت تن درب کارخانه رسیده است.

همچنین هفته گذشته متوسط قیمت اسلب صادراتی ایران بنا بر گزارش متال بولتن تا ۱۰۰ دلار بالا رفت و ۷۵۰ دلار هر تن فوب شنیده شد. اسلب صادراتی سی آی اس نیز از ۷۵۰ تا ۷۷۵ دلار به ۸۷۰ تا ۹۳۰ دلار هر تن فوب رسیده است.

کد خبر: ۱۴۰٬۵۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha