۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶
اتحادیه اروپا اولین طراحی خودروی ملی ترکیه را به ثبت رساند
ساخت پنج خودروی بومی دیگر تا ده سال آینده

اتحادیه اروپا اولین طراحی خودروی ملی ترکیه را به ثبت رساند

گروه سرمایه گذاری مشترک خودروی ملی ترکیه در روز گذشته اعلام کرد که دفتر حقوق مالکیت معنوی اتحادیه اروپا (EUIPO) درخواست ثبت طرح اتومبیل بومی این کشور را پذیرفته است.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از آناتولی، دفتر حقوق مالکیت معنوی اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد که شرکت خودروسازی ملی ترکیه (توگ) گام مهم دیگری در فرایند طراحی را طی کرده است.

صنعت خودروسازی ترکیه پس از سال‌ها مونتاژ خودروهای مدرن طی پروژه ای چندساله و پرهزینه از نخستین خودرو ملی خود با سرمایه‌گذاری ۳.۹ میلیارد دلار در سه ماه گذشته رونمایی کرده بود.

این خودروهای صد درصد برقی با قابلیت اتصال به اینترنت ۴G و ۵G که با شارژی در مدت کمتر از ۳۰ دقیقه، به میزان ۸۰ درصد شارژ میشوند،  تا سال ۲۰۲۲ در تیراژ سالیانه ۱۷۵ هزار عددی عرضه شده و از تخفیف مالیاتی توسط دولت پشتیبانی خواهند شد.

از آنجاییکه دولت ترکیه قصد دارد تا معافیت های مالیاتی ویژه ای را برای خریداران اولین خودرو ملی این کشور در نظر بگیرد، خریداران میتوانند برای پنج سال آینده ثبت نام کرده که طی این مدت از طراحی وسایل نقلیه توگ که بطور کامل یا جزئی توسط سایر شرکتها کپی شود،  جلوگیری می شود.

از سوی دیگر انتظار می رود که در سال جاری برنامه های ثبت نام طراحی توگ در آسیا و امریکا که در حال حاضر به حالت تعلیق در آمده، تکمیل شود.

نخستین کمپانی خودروساز ترکیه تا سال ۲۰۳۰ پنج مدل مختلف دیگر با نامهای بی ام پی وی، سی هاچ بک، بی اس یو وی، سدان و اس یو وی را در یک پلتفرم الکترونیکی با حقوق مالکیت معنوی و صنعتی تولید و به بازار عرضه خواهد کرد. بدین ترتیب، ترکیه اولین سازنده SUV برقی غیر کلاسیک درون شهری در سطح اروپا خواهد شد.  

البته چند ماه پیش گروه نوآوری خودرو ترکیه از عرضه نخستین مدل C-SUV در سال ۲۰۲۲ به بازار خبر داده بودند.

پیش بینی می شود هزینه ساخت این پنج مدل به ۲۲ میلیارد لیر ترکیه (۳.۷ میلیارد دلار) برسد. بنابراین شرکت خودروسازی ترکیه باید بیش از چهار هزار کارمند و ۳۰۰ پرسنل ماهر را استخدام کند.

پلتفرم اصلی این خودروها کاملا مدرن و الکترونیک است و از سکوی الکتریکی و مجهز به فناوری پیشرفته داخلی و کاملا مدرن که توسط مهندسان کارگروه ویژه طراحی شده برخوردار بوده که ثبت اختراع خواهد شد. این سکو حداکثر بهره وری، راحتی، دوام و ایمنی را فراهم می کند.

کد خبر: ۱۴٬۰۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha