۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
تولیدکننده ها و فروشندگان مصالح ساختمانی ضرر می‌دهند
در گفت و گو با بازار بیان شد؛

تولیدکننده ها و فروشندگان مصالح ساختمانی ضرر می‌دهند

مشهد- سلطانی رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی مشهد به بازار گفت: به دلیل رکود و افزایش قیمت مصالح لذا بسیاری از فروشندگان مصالح ساختمانی از حاشیه سود خود کم کرده و حتی ضرر می‌دهند.

غلامرضا سلطانی در گفت‌وگو با بازار اظهار کرد: در این صنف بسیاری از تولیدکنندگان و فروشندگان به دلیل افزایش قیمت‌ها و هم‌چنین کاهش سود تصمیم به کناره‌گیری از این شغل و تعطیلی کارگاه‌های تولیدی گرفتند.

وی در این رابطه اذعان کرد: با توجه به افزایش برخی هزینه‌های تولید نظیر هزینه برق و گاز، هزینه تعمیر و نگهداری دستگاه‌ها و ادوات حمل‌ونقل برخی از تولیدکنندگان اقدام به کاهش تولید و یا جمع‌آوری واحد صنفی خودکرده‌اند.

وی بابیان اینکه سیاست‌های دولت در راستای افزایش هزینه‌ها از جمله حامل های انرژی و هم‌چنین اتفاقاتی مانند قطع گاز در زمستان و خاموشی‌های احتمالی در تابستان همواره در بازار تنش‌آفرین بوده است اظهار کرد: این عوامل همگی برگرانی مصالح ساختمانی دامن خواهد زد.

رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی مشهد ادامه داد: افزایش هزینه‌ها تنها به حامل‌های انرژی معطوف نشده و لذا هزینه‌های کارگری و حمل نقل به تولیدکننده فشار وارد می‌کند و ازآنجایی‌که بازار مانند گذشته از رونق لازم برخوردار نیست لذا بسیاری از موارد تولیدکنندگان جهت حضور در بازار و جلوگیری از تعطیلی کارگاه اقدام به حذف سود خودکرده‌اند.

سلطانی در پاسخ به این سؤال که خرید و تهیه سیمان از بورس آِیا به نفع مصرف‌کننده تمام‌شده یا به ضرر آن نیز به بازار گفت: خرید سیمان از بورس در کنار برخی مزایا، مشکلاتی را نیز برای عاملان و خرده‌فروشان و مصرف‌کنندگان ایجاد کرده است.

وی در این رابطه گفت: عدم شفافیت در خصوص میزان ثبت سفارش، درگیر بودن نقدینگی خریداران در طول مدت هفته، تکالیف مالیاتی متعدد و هم‌زمانی آن با اجرای سامانه جامع تجارت ازجمله مشکلاتی است که در زنجیره تأمین سیمان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنیم.

کد خبر: ۱۴۰٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha