۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
 تملک واحدهای تولیدی توسط بانکها سرمایه‌ ملی را هدر می دهد
رئیس سازمان صمت گلستان:

تملک واحدهای تولیدی توسط بانکها سرمایه‌ ملی را هدر می دهد

گرگان-طلوعیان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان بااشاره به واحدهای تولیدی تملک بانکی،گفت: اگر قرار باشد واحدهای تولیدی سال‌ها در تملک بانک بماند و به چرخه تولید بازنگردد سرمایه‌ ملی هدر رفته است.

حسین طلوعیان در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: قوانین و دستورالعمل‌های تولید و تملک را باید به گونه‌ای تسهیل کرد تا بتوان از ظرفیت واحدهای تولیدی به خوبی بهره برد.

وی ادامه داد: مطابق آخرین آمارهای استانداری گلستان، ۵۰ واحد تولیدی استان در تملک بانک‌ها قرار دارد. با توجه به اینکه ما استان توسعه یافته صنعتی نیستیم نیاز است تا این تعداد واحد تولیدی به چرخه تولید بازگردد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان این نکته که تملک ۵۰ واحد تولیدی مانع اشتغال دست کم ۵۰۰ نفر شده، افزود: خوشبختانه در شرایط فعلی بسیاری از سرمایه گذاری نسبت به خرید این واحدهای تملکی، رغبت دارند بنابراین بهتر است در کوتاه‌ترین زمان ممکن این صنایع به چرخه تولید بازگردد.

وی اضافه کرد: متاسفانه در حال حاضر فضا در شهرک‌های صنعتی بسیار محدود است به همین خاطر بسیاری واحدهای تولیدی برای توسعه فضای مورد نیازشان علاقمند به خریداری واحدهای در تملک هستند.

طلوعیان استقرار سرمایه گذار در فضای خارج از شهرک‌های صنعتی استان را پیچیده ارزیابی کرد و گفت: بسیاری واحدهای صنعتی دارای پروانه در شهرک‌های صنعتی به دلیل توقیف بانک، به انبار و فضای غیر تولیدی تبدیل شده است.

وی ضمن تاکید بر این نکته که فضای شهرک‌های صنعتی را دولت تملک کرده و زیرساخت آن را برای توسعه تولید استان مهیا کرده، افزود: سرمایه گذاری دولت در این بخش با هدف رونق تولید، ایجاد اشتغال و ارزش افزوده استان انجام شده، اما متاسفانه تملک بانک‌ها این اهداف را زیر سوال برده است.

کد خبر: ۱۴۰٬۲۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha