۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹
بخش کشاورزی ۹۰ درصد آب کشور را مصرف می‌کند
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

بخش کشاورزی ۹۰ درصد آب کشور را مصرف می‌کند

سمنان- معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بخش کشاورزی ۸۰ الی ۹۰ درصد آب کشور را مصرف می‌کند، گفت: ۴۰ درصد از این میزان آب مصرفی بخش کشاورزی تنها صرف تولید خوراک دام می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا مهاجر بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و کنونی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در سالن شهید ترحمی سمنان، با بیان اینکه کشاورزی ۸۰ الی ۹۰ درصد آب کشور را مصرف می کند، تاکید کرد: با همراهی وزارت نیرو به دنبال بهینه کردن مصرف آب در حوزه کشاورزی هستیم.

وی با بیان اینکه بهینه کردن مصرف آب بخش کشاورزی با توجه به خشکسالی و نیاز آبی کشور، از راهبردها و اولویت های وزارت جهاد است، افزود: ۴۰ درصد از آب مورد استفاده بخش کشاورزی فقط برای تهیه علوفه مصرف می شود که نشان می دهد مقوله تولید و امنیت غذایی کشور تا چه اندازه اهمیت و وسعت دارد.

ایران در تحریم است
معاون وزیر جهاد کشاورزی کابینه سیزدهم همچنین با بیان اینکه تامین غذای مردم بیشترین تمرکز سازمان جهاد کشاورزی است، گفت: در این جنگ اقتصادی و خشکسالی باید بیش از گذشته نسبت به آینده نگری توجه داشته باشیم.

مهاجر با بیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران را تحریم کردند و باید به توان تولیدات داخلی کشورمان تاکید کنیم، گفت: با اتکا بر توان داخلی می‌توان ضربه‌های دشمن را بی‌اثر کرد و در ان راه کشاورزی نقشی موثر و حیاتی دارد.

بخش کشاورزی ۹۰ درصد آب کشور را مصرف می‌کند

کمبود عوفه برای دامداران استان سمنان
سرپرست معاونت عمرانی استاندار سمنان نیز در سخنانی با اشاره به کمبود علوفه برای دامداران استان، گفت: جهاد کشاورزی رسالت بزرگ تامین غذا را بر عهده دارد و لذا می بایست در زمینه رفع نیاز دامداران نیز توجه ویژه داشته باشد.

محمد حمیدی با بیان اینکه خشکسالی آثار مخربی بر تولیدات استان سمنان داشته است، بیان کرد: کاهش تولیدات کشاورزی، موجب کاهش علوفه داممورد نیاز دامداران شده و این امر در کنار گرانی علوفه بر مشکلات دامداران افزوده است.

ظرفیت های عظیم تولیدی استان سمنان
رئیس سابق جهاد کشاورزی استان سمنان نیز در سخنانی با بیان اینکه این استان دارای ظرفیت های عظیم تولیدی در بخش جهاد کشاورزی است، گفت: این استان یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال تولیدات حوزه جهاد کشاورزی دارد که بخش مهمی از آنها مازاد مصرف بوده و صادر می شود.

سید حسن میرعماد با بیان اینکه تولید گوشت مرغ استان سمنان از ۶۰ هزار تن در سال نیز تجاوز می کند، گفت: این استان سالانه ۲۹ هزار تن تخم مرغ تولید می کند که بخش عمده آن به استان هایی مانند تهران صادر می شود و این نشانگر ظرفیت های تولیدی حوزه جهاد کشاورزی استان سمنان است.

به گزارش بازار، در این مراسم محمد رضا قاسمی به عنوان رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان حکم خود را از معاون وزیر دریافت کرد تا جایگزین سید حسن میرعماد شود.

کد خبر: ۱۴۰٬۰۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha