۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
جلوگیری از خروج ۲ میلیارد دلار ارز با تولیدات عشایری در کشور
رئیس سازمان عشایر ایران خبر داد؛

جلوگیری از خروج ۲ میلیارد دلار ارز با تولیدات عشایری در کشور

ساری- پایی زاده، رئیس سازمان امور عشایری ایران گفت: تولیدات عشایر سبب جلوگیری از زخروج دو میلیارد دلار ارز سالانه در کشور می شود.

عباس پایی زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه تولیدات عشایر سبب جلوگیری از خروج دو میلیارد دلار ارز از کشور شده است، افزود: اگر تولیدات عشایر نبود مشکلات اقتصادی افزایش می یابد.

وی با اشاره به نقش عشایر در تامین امنیت غذایی گفت: این قشر همچنان از محرومیت های جدی در حوزه راه و تامین آب شرب، مسائل بهداشتی، آموزشی و امکانات اولیه زندگی دست و پنجه نرم می کنند.

وی گفت: برای سال آینده بودجه مناسبی درنظر گرفته شد و می توان در حوزه آب، راه ونیازهای عشایری برای تامین امکانات اولیه تحول خوبی را ایجاد کرد.

علی کریمی رئیس فراکسیون عشایری مجلس نیز با اشاره به توجه مجلس یازدهم به جامعه عشایری نقش آن را در تولید کشور مهم برشمرد و گفت: باید برای مراقبت و ادامه حیات این نوع از سبک زندگی تلاش شود.

وی تامین علوفه را از مطالبات اصلی عشایر ذکر کرد و گفت: تامین زیرساخت ها از جمله شرب و آب مورد نیاز احشام، ایل راه های و جاده های عشایری نیز در قانون سنواتی و بودجه مورد توجه قرار گرفته است.

کد خبر: ۱۴۰٬۰۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha