۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۰
کشاورزان آذربایجان شرقی نسبت به تهیه کود سرک بهاره اقدام کنند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

کشاورزان آذربایجان شرقی نسبت به تهیه کود سرک بهاره اقدام کنند

تبریز- باقریان، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: کشاورزان آذربایجان شرقی نسبت به تهیه کود سرک بهاره اقدام کنند.

جمشید باقریان در گفتگو با خبرنگار بازار از ذخیره سازی مناسب کود سرک بهاره در انبار سازمانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان شرقی خبر داد.

باقریان گفت: امیدوارم کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی سال نیک و پرباری در پیش رو داشته باشند.

وی با بیان اینکه نظر به اینکه تأمین و توزیع کودهای شیمیایی یارانه دار از وظایف شرکت خدمات حمایتی کشاورزی است، افزود: از ابتدای سالجاری تا نیمه اول اسفند مقدار ۸۶ هزار و ۸۰۳ تن انواع کود شیمیایی تأمین و توزیع شده که نسبت به مدت مشابه حدود ۱۰.۶ درصد رشد داشته است .

وی با بیان اینکه به منظور افزایش کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی در فصل کشت پائیزه به ترتیب مقدار ۲۹ هزار و ۴۶۲ تن کود ازته، مقدار ۳ هزار و ۶۵۵ تن فسفاته و مقدار ۷۴۱ تن پتاسه بین کشاورزان استان توزیع شده است ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به ترتیب ۱۳ درصد ازته، ۴۸۴ درصد فسفاته و ۱۶۹ درصد پتاسه افزایش داشته است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان با بیان اینکه با توجه به ذخیره سازی مناسب کود سرک بهاره در انبار شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان، کشاورزان و بهره برداران نگران گرانی کود مورد نیاز خود نباشند ادامه داد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در تعطیلات نوروزی نیز علیرغم محدودیت تردد کامیونهای سنگین در جاده ها نسبت به توزیع کود از انبار سازمانی شرکت در استان و از مبادی و پتروشیمی ها اقدام خواهد نمود و باتوجه به کسب مجوز از پلیس راه نیروی انتظامی تردد کامیونهای حامل کود شیمیایی بعنوان کالای اساسی در تعطیلات نوروزی بلامانع است .

وی ادامه داد: در سال جاری کود ازته مورد نیاز کشاورزان بیشتر از برنامه ابلاغی تأمین و تدارک شده است .

باقریان با بیان اینکه به حول و قوه الهی در حال حاضر با ذخیره سازی حدود ۱۰ هزار تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه در انبار سازمانی شرکت هیچگونه مشکلی در استان وجود ندارد افزود: از کشاورزان و بهره برداران تقاضا می شود از هم اکنون با مراجعه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی و کارگزاران توزیع کود شرکت نسبت به تهیه کود سرک بهاره اقدام کنند.

کد خبر: ۱۳۹٬۹۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha