۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
برداشت گل نرگس در خراسان جنوبی کاهش یافت|تولید ۱۹ میلیون شاخه گل
مدیرامور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی:

برداشت گل نرگس در خراسان جنوبی کاهش یافت|تولید ۱۹ میلیون شاخه گل

بیرجند-مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه طی سال جاری در استان ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل نرگس برداشت شده است، بیان‌کرد: این آمار در سال گذشته ۱۶ میلیون شاخه بوده است.

عبدالرضا رضایی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: میزان تولید و برداشت گل نرگس از نرگس زارهای خراسانجنوبی بر اساس برآوردها کاهش یافته است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسانجنوبی با بیان اینکه براساس برآوردها در پاییز و زمستان سال جاری در خراسانجنوبی ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل نرگس برداشت شده است، بیانکرد: این آمار در سال گذشته ۱۶ میلیون شاخه بوده است که تفاوت بسیاری با آمار سال جاری دارد.

وی درباره علت این کاهش آمار گفت: یکی از مهمترین این علتها تغییر وضعیت اقلیمی و کاهش بارندگی ها در خراسانجنوبی است.

رضایی با اشاره به اینکه پیاز گل‌ها و گیاهان پاییزی با بارندگی تقویت می شود، اظهارکرد: در سال گذشته بارندگی در خراسانجنوبی به شدت کاهش پیدا کرد که نتایج آن را در کاهش برداشت گل نرگس و سایر گیاهان پیازی در سال جاری مشاهده کردیم.

مدیرامور باغبانی جهاد کشاورزی خراسانجنوبی بیانکرد: البته امسال شاهد افزایش قیمت گل نرگس بودیم و اگر در سالهای قبل میتوانستیم شاخص گلی را به قیمت هزار، هزار و ۵۰۰ پیدا کنیم ولی امسال قیمت هر شاخه گل نرگس در حدود دو هزار و ۵۰۰ تومان بود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه نرگس کاران خراسانجنوبی برای فروش گل‌های خود مشکلی نداشتند، یادآور شد: بسیاری از گل‌های نرگس خراسان جنوبی به تهران، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان برای فروش ارسال شد.

کد خبر: ۱۳۹٬۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha