۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱
افزایش احتمالی قیمت جفت ارز USD/RUB تا ۱۵۴ روبل
تحلیل بازار فارکس؛

افزایش احتمالی قیمت جفت ارز USD/RUB تا ۱۵۴ روبل

روند قیمت جفت ارز USD/RUB طی چند روز گذشته در یک روند صعودی قوی قرار داشته که ناشی از اعمال تحریم های سنگین اقتصادی علیه بانک مرکزی روسیه است.

به گزارش بازار، روند قیمت جفت ارز USD/RUB طی چند روز گذشته در یک روند صعودی قوی قرار داشته که ناشی از اعمال تحریم های سنگین اقتصادی علیه بانک مرکزی روسیه است.

در نتیجه، این جفت ارز در روز دوشنبه به بالاترین رقم خود یعنی ۱۵۴ روبل رسید که به طور قابل توجهی بالاتر از پایین ترین نرخ امسال یعنی ۷۴ روبل بود. این روند باعث می شود روبل روسیه بدترین عملکرد را در سال جاری در سطح جهانی داشته باشد.

همچنین rdlj جفت ارزهای دیگر بازار فارکس مانند USD/RUB، EUR/RUB، و GBP/RUB همگی پس از تهاجم روسیه به اوکراین افزایش یافته اند. در واقع، تجزیه و تحلیل داده های بازار فارکس نشان می دهد که اکنون اقتصاد روسیه بیشترین فشارهای جهانی ناشی از تحریم را تحمل می کند.

دامنه تحریم ها بسیار گسترده بوده است. به عنوان مثال، برخی از بزرگترین الیگارش های روسیه اکنون تحریم شده اند و دیگر نمی توانند به کشورهای غربی سفر کنند. همچنین برخی شرکت های بین المللی همکار با شرکت های روسی مانند بریتیش پترولیوم و شل تاکنون بهای سنگینی را پرداخته‌اند. بسیاری از شرکت های بین المللی دیگر مانند EY، PwC، Netflix و Visa نیز به فعالیت خود در روسیه پایان داده اند.

در عین حال، به نظر می رسد که بانک مرکزی روسیه گزینه های حداقلی برای صرفه جویی در روبل را در اختیار دارد. قبل از تهاجم، این بانک بیش از ۶۳۰ میلیارد دلار پول نقد داشت که می توانست برای نجات روبل از آن استفاده کند. اکنون از زمانی که کشورهای غربی بانک مرکزی روسیه را تحریم کرده اند، ارزش این دارایی ها به نصف تقلیل یافته است. انتظار می رود بازار سهام روسیه در زمان بازگشایی مجدد با سقوطی بزرگ مواجه شود.


پیش بینی قیمت USD/RUB

افزایش احتمالی قیمت جفت ارز USD/RUB تا ۱۵۴ روبل

نمودار روزانه نشان می دهد که USD/RUB طی چند روز گذشته در یک روند صعودی قابل توجه را در پیش گرفته است. روز سه‌شنبه، پس از اینکه آلمان مخالفت خود را با ممنوعیت نفت و گاز روسیه به دلیل اتکای اروپا به آنها ابراز کرد، این دو به شدت عقب‌نشینی کردند. اما برلین همچنین اشاره کرده است که واردات روسیه خود را در ماه های آینده یک سوم کاهش خواهد داد. در همین راستا، روسیه همچنین تهدید کرده است که نورد استریم را مسدود خواهد کرد.

جفت USD/RUB اکنون حدود ۱۲۳ روبل معامله می شود، که کمتر میزان از بالاترین سطح این هفته یعنی ۱۵۴ روبل محسوب می شود. در حالی که RSI در سطح خرید بیش از حد است، قیمت همچنان بالاتر از میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه باقی مانده است.

مسیر کمترین مقاومت برای این جفت در مسیر صعودی است. اگر این اتفاق بیفتد، به این معنی است که این جفت بالاترین قیمت هفتگی خود را در ۱۵۴ روبل مجدداً آزمایش خواهد کرد. افت زیر ۱۰۰ روبل نیز نمای صعودی جفت مذکور را باطل خواهد کرد.

کد خبر: ۱۳۹٬۶۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha