۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸
روسیه اروپا را به قطع خط لوله انتقال گاز به آلمان تهدید کرد
جنگ اوکراین؛

روسیه اروپا را به قطع خط لوله انتقال گاز به آلمان تهدید کرد

در پی افزایش احتمال اعمال تحریم های اقتصادی بیشتر غرب علیه روسیه، مسکو دولت های غربی را به قطع لوله انتقال گاز نورد اتریم ۲ به آلمان تهدید کرد.

به گزارش بازار، در پی بررسی تصمیم احتمالی غرب برای تحریم صادرات نفت روسیه، مسکو با انتشار بیانیه ای رسمی هشدار داد که در صورت اعمال چنین تحریم هایی، به احتمال زیاد انتقال گاز به آلمان از طریق خط لوله نورد استریم ۲ را متوقف خواهد کرد.

الکساندر نواک معاون نخست وزیر گفت که چنین اقدامی "پیامدهای فاجعه باری" برای عرضه به دنبال دارد و قیمت نفت به ۳۰۰ دلار در هر بشکه افزایش خواهد یافت.

نواک همچنین تاکید کرد که جایگزین ساختن منابع فتی روسیه با منبع دیگری برای اروپا در کوتاه مدت غیر ممکن خواهد بود.

گفته می شود واشنگتن در حال مذاکره با متحدین خود برای تحریم بخش صادرات نفتی روسیه است؛ اقدامی که دولت آلمان با آن مخالفت کرده و دلیل این مخالفت خود را به خطر افتادن امنیت انرژی در اروپا اعلام کرد.

اتحادیه اروپا حدود ۴۰ درصد گاز و ۳۰ درصد نفت خود را از روسیه تامین می‌کند.

اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان با هشدار درباره تحریم بخش انرژی روسیه گفت که اروپا عمدا از چنین اقدامی فاصله گرفته چون این کار "امنیت انرژی اروپا را به خطر می‌اندازد".

شولتز، که کشورش وابستگی زیادی به گاز روسیه دارد، می‌گوید تامین گاز اروپا در شرایط فعلی از راه دیگری امکان‌پذیر نیست و زندگی روزمره شهروندان به آن وابسته است.

کد خبر: ۱۳۹٬۶۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha