۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
ورود بیش از یک میلیون گردشگر خارجی از طریق گمرگات آذربایجان‌غربی به کشور
معاون میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی خبر داد

ورود بیش از یک میلیون گردشگر خارجی از طریق گمرگات آذربایجان‌غربی به کشور

ارومیه - معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: در سال گذشته یک میلیون و ۲۵۵ هزار و ۱۵۶ گردشگر خارجی از طریق گمرکات استان وارد کشور شدند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی، ریتا خضرزاده گفت: در سال گذشته مجموع گردشگران ورودی به استان پنج میلیون و ۶۹۱ هزار و ۹۸۱ نفر بوده است در حالی که این آمار در سال ۹۷ برابر با سه میلیون و ۸۹۱ هزار و ۳۱۵ نفر بود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته یک میلیون و ۶۷ هزار و ۶۱۱ گردشگر داخلی از طریق گمرکات وارد استان شدند، عنوان کرد: همچنین در این مدت یک میلیون و ۲۵۵ هزار و ۱۵۶ گردشگر خارجی از طریق گمرکات وارد کشور شدند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به بازدیدهای نظارتی این اداره کل گفت: از اول تا پانزدهم فرودین ۹۹، تعداد ۷۶۷ مورد بازدید نظارتی از تاسیسات، اماکن و فضاهای گردشگری استان توسط کارشناسان این اداره کل انجام شده است.

وی ادامه داد: این بازدیدها با هدف بررسی وضعیت کیفی تاسیسات گردشگری و همچنین نظارت بر رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و سلامت است که قبلا به همه واحدها ابلاغ شده بود.

خضر زاده گفت: در جریان این نظارت‌ها از واحدهای اقامتی، مسیرهای مواصلاتی، پمپ بنزین‌ها، دفاتر خدمات مسافرتی، ترمینال‌های شهری، مراکز اقامتی بین‌راهی، ایستگاه‌های هلال احمر و پلیس‌راه‌ها هم بازدید به عمل آمد.

کد خبر: ۱۳٬۹۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha