۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸
تلاش هند برای از سر گرفتن واردات نفت ونزوئلا

تلاش هند برای از سر گرفتن واردات نفت ونزوئلا

دیپلمات‌های هندی در حال مذاکره با آمریکا برای از سر گرفتن واردات نفت از ونزوئلا هستند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، ای کی گوپتا، مدیرعامل شرکت او ان جی سی ویدش، دومین شرکت بزرگ نفت و گاز هند، روز یکشنبه (۱۵ اسفندماه) تأیید کرد که هند و وزارت امور خارجه ایالات متحده در حال مذاکره هستند تا این شرکت بتواند بدهی‌های گذشته خود را با واردات محموله‌های نفتی ونزوئلا تسویه کند.

وی پیش از برگزاری کنفرانس انرژی سراویک گفت: این مسئله کاملاً منطقی است، زیرا بر اساس این پیشنهاد مبلغی به دولت ونزوئلا – که تحت تحریم ایالات متحده است – پرداخت نمی‌شود.

شرکت نفت دولتی ونزوئلا مشخص کرده بود که محموله‌های نفت خود را در ازای بدهی خود به شرکت او ان جی سی ویدش و شرکت مورل اند پرام فرانسه - یکی از شرکای ونزوئلا در یک سرمایه‌گذاری مشترک دیگر - ارسال کند. هرگونه انتقال نیاز به تأیید ایالات متحده دارد.

گوپتا در این باره گفت: وزارت امور خارجه آمریکا و سفارت هند در واشینگتن در حال انجام مذاکراتی درباره پیشنهاد مبادله نفت در برابر بدهی ونزوئلا هستند.

سرمایه‌گذاری‌های مشترک ونزوئلا، حدود ۴۲۰ میلیون دلار به او ان جی سی ویدش بدهکار هستند. این بدهی به پیش از تحریم‌های ونزوئلا توسط ایالات متحده مربوط می‌شود.

مدیرعامل دومین شرکت بزرگ نفت و گاز هند تصریح کرد: از نظر شرکت‌ها این مسئله منطقی است، زیرا هیچ سرمایه‌گذاری در ونزوئلا انجام نمی‌شود. ایالات متحده با تحریم‌های خود به‌دنبال جلوگیری از جریان نقدینگی به دولت ونزوئلا بوده است.

پیش از این، یک منبع آگاه از واشینگتن در این باره گفته بود: درخواست‌های این دو شرکت در دست بررسی است، اما هیچ تصمیمی گرفته نشده است و هیچ جدول زمانی برای انجام آن وجود ندارد.

کد خبر: ۱۳۹٬۳۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha