۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳
۹۰۰ میلیارد تومان منابع نقد به اردبیل اختصاص یافت
از محل سفر رئیس جمهوری؛

۹۰۰ میلیارد تومان منابع نقد به اردبیل اختصاص یافت

اردبیل - عاملی، استاندار اردبیل گفت: تاکنون ۹۰۰ میلیارد تومان منابع نقد از محل سفر رئیس جمهور به استان اختصاص یافته است.

سید حامد عاملی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در ارزیابی ۵ ماه اخیر از وضعیت صنعت، کشاورزی و گردشگری استان به این نتیجه رسیدیم که هنوز فاصله طولانی با تقویت زیرساخت‌ها در مسیر توسعه پایدار داریم و باید موانع را به سرعت برطرف کنیم.

وی جایگاه پایین استان را در اکثر شاخص‌های اقتصادی و توسعه‌ای یادآور شد و تصریح کرد: بعد از سفر رئیس جمهور و پیگیری مطالبات و تکمیل پروژه‌های زیربنایی سعی کردیم تا منابع نقدی را به استان سرازیر کنیم که تاکنون ۹۰۰ میلیارد تومان منابع نقد از محل سفر رئیس جمهور به استان اختصاص یافته است.

نیازمند توسعه بزرگراه‌ها هستیم
استاندار اردبیل عقب‌ماندگی های استان را در حوزه‌های مختلف به ویژه طرح‌های زیربنایی در توسعه بزرگراه‌ها، راه آهن و فرودگاه یادآور شد و گفت: ما در استان اردبیل نیازمند توسعه بزرگراه‌ها هستیم تا خلأ ۱۲ درصدی در رسیدن به متوسط برخورداری از بزرگراه‌ها را جبران کرده و به شرایط مناسب برسیم.

عاملی افزود: تکمیل بزرگراه شمال به جنوب استان از اولویت‌های اصلی است که سعی خواهیم کرد در سال آینده بخش عظیمی از این مسیر را با تأمین اعتبار مورد نیاز تکمیل کنیم.

وی به سختی کار راه آهن اردبیل – میانه در محدوده ۶۰ کیلومتر تونل و پل‌های خاص اشاره کرد و ادامه داد: تعدادی از پروژه‌های عمرانی و زیربنایی استان قبل از دولت سیزدهم متوقف شده بود که تلاش کردیم در ماه‌های اخیر این پروژه‌ها از سر گرفته شوند.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در بحث فرودگاه اردبیل با راه‌اندازی باند اصلی و افتتاح سیستم روشنایی مدرن لغو پروازها به حداقل رسیده و انتظار می رود اردبیل به بیس هواپیمایی تبدیل شده و ما بتوانیم از اردبیل پروازهایی را به مناطق مختلف دایر کنیم.

ضرورت اتصال راه‌ آهن اردبیل به پارس‌آباد و جمهوری آذربایجان
وی ضرورت اتصال راه‌ آهن اردبیل به پارس‌آباد و جمهوری آذربایجان را از ضرورت‌ها بیان کرد و گفت: در بحث زیرساخت برق احداث ۴ پست ۶۳ کیلوولت و خط انتقال دوم گازرسانی به این استان از سمت میانه در حال طراحی و اجراست که امیدواریم به سرعت عملیاتی شود.

عاملی افزایش سرانه درآمدی مردم استان را از رویکردهای اصلی بیان کرد و افزود: افزایش سرانه درآمدی مردم استان تا ۲ برابر رقم کنونی جز اهداف تحقق یافتنی است که در این زمینه هم در بخش کشاورزی و هم گردشگری و صنعت می توان تا ۳ میلیارد دلار به منابع درآمدی استان افزایش داد.

وی ضرورت تقویت گردشگری بین‌المللی و ایجاد زیرساخت‌های لازم در این حوزه را یادآور شد و اضافه کرد: با برپایی ۲ پرواز در هفته برای گردشگران خارجی می توان تا یک میلیارد دلار به منابع حاصل از این بخش کمک کرد.

عاملی توسعه صنایع مادر و تقویت زنجیره تولید را در حوزه‌های صنعتی یادآور شد و بیان کرد: در بخش کشاورزی نیز به راحتی می توان با افزایش ظرفیت تولید محصولات زراعی، ‌ باغی و دامی به هدف‌گذاری یک میلیارد دلار دست پیدا کرد.

ضرورت راه‌اندازی شهرک صنفی در اردبیل
وی ضرورت تغییر دیدگاه‌ها و نگرش‌ها را در حوزه‌های مختلف یادآور شد و اظهار کرد: مدیران و مسئولان ما باید دیدگاه‌های خود را تغییر داده و تحول اساسی در رویکردها انجام شود.

عاملی به موضوع کالای قاچاق و برخورد پلیس با واحدهای صنفی اشاره کرد و گفت: این انتقاد به پلیس وارد است که یک کسبه و فعال عرصه اقتصادی نمی تواند قاچاقچی کالای خارجی باشد بلکه بهتر است نگرش‌ها در این زمینه اصلاح شده و ما از برخورد قهری و سلبی جلوگیری کنیم.

استاندار اردبیل ضرورت راه‌اندازی شهرک صنفی، پوشش بیمه‌ای فرشبافان، حل مشکلات سامانه جامع تجارت و توجه به بهبود فضای کسب و کار در صنوف مختلف را از پیگیری های مهم در این بخش اعلام کرد.

کد خبر: ۱۳۹٬۳۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha