۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
خوزستان سال گذشته ۴۸ هزار گیگاوات ساعت برق تولید کرد
مدیر بازار شرکت برق منطقه ای خوزستان:

خوزستان سال گذشته ۴۸ هزار گیگاوات ساعت برق تولید کرد

اهواز ـ مدیر بازار برق شرکت برق منطقه ­ای خوزستان گفت: خوزستان در سال گذشته ۴۷ هزار و ۸۳۰ گیگاوات ساعت برق تولید کرده است.

به گزارش بازار به نقل از شرکت برق منطقه ای خوزستان، فرامرز شادفر بیان کرد: سهم نیروگاه های برق ­آبی در این سال ۲۲ هزار و ۵۳۶ گیگاوات ساعت (معادل ۴۷ درصد) و نیروگاه های حرارتی و سیکل ترکیبی ۲۵ هزار و ۲۹۴ گیگاوات ساعت (معادل ۵۳ درصد) کل انرژی تولیدی بوده است.

وی تصریح کرد: ۴۵ درصد برق تولیدی نیروگاه های حرارتی و گازی استان توسط بخش دولتی (نیروگاه های رامین و ماهشهر) و ۵۵ درصد آن توسط نیروگاه های بخش خصوصی (زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر) تولید شده است.

مدیر بازار برق شرکت برق منطقه ­ای خوزستان اظهار کرد: نیروگاه های حرارتی و گازی استان در این دوره به طور متوسط در هر روز بیش از ۶۹ گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه تحویل داده اند.

شادفر افزود: انرژی مصرفی در سال ۹۸ برابر با ۳۵ هزار و ۷۳۳ گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده حدود ۱.۴ درصد کاهش مصرف انرژی نسبت به سال قبل است.

وی با اشاره به ورود فصل گرم و افزایش مصرف برق گفت: به منظور تامین انرژی الکتریکی مطمئن برای تمامی مشترکان و تامین رفاه عمومی ضروری است تا استفاده بهینه از انرژی الکتریکی توسط تمامی اقشار جامعه به طور جدی مد نظر قرار گیرد و مصارف غیر ضروری از ساعات اوج مصرف (ساعت ۱۸ تا ۲۲) به سایر ساعات شبانه روز منتقل شود.

به گزارش خبرنگار بازار، ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان برابر با ۱۳ هزار و ۱۹۶ مگاوات ساعت بوده که ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و ۱۶۹ مگاوات و در بخش حرارتی پنج هزار و ۲۷ مگاوات است.

کد خبر: ۱۳٬۹۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha