۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
ضرورت سرمایه‌گذاری در تولید و بهینه‌سازی مصرف برای جلوگیری از واردات سوخت
نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد

ضرورت سرمایه‌گذاری در تولید و بهینه‌سازی مصرف برای جلوگیری از واردات سوخت

صالحی، نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: متاسفانه در حوزه تولید سرمایه گذاری مناسبی نکرده ایم و در بخش مصرف نیز بهینه سازی را در دستور کار قرار نداده ایم.

به گزارش بازار، حمیدرضا صالحی، نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به هشدار وزیر نفت مبنی بر اینکه تداوم روند فعلی مصرف سوخت باعث می شود در چند سال آینده واردات بنزین را از سر بگیریم، گفت: هر کس دیگری هم جای وزیر نفت بود، به عنوان هشدار این موضوع را مطرح می کرد.

وی از کمبود در تمام حوزه های انرژی از جمله گاز و برق و همچنین آب گفت و بیان کرد: این مشکلات ناشی از این است که در طراز تولید و مصرف، اقداماتی که باید انجام می دادیم را انجام ندادیم. طراز مصرف با رشد زیادی مسیر خود را طی می کند و نمی توانیم جلوی آن را بگیریم زیرا در حوزه بهینه سازی کاری انجام ندادیم. از سوی دیگر در تولید نیز سرمایه گذاری نکرده ایم و دچار کمبود می شویم. این وضعیت را در برق و گاز داشته ایم و در بنزین نیز دچار خواهیم شد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو از ضرورت سرمایه گذاری در بخش تولید گفت و اظهار کرد: باید هم در بخش گاز و هم سوخت این مهم انجام شود. در این راستا ضروری است میادین گاز را توسعه دهیم و اجاره ندهیم تولید مخازن دچار افت شود. همچنین در بخش مصرف نیز باید بهینه سازی را در دستور کار قرار دهیم و تکالیفی که در گذشته باید انجام می دادیم را مورد توجه قرار دهیم.

صالحی به وجود ظرفیت های منابع انرژی های تجدیدپذیر اشاره و تصریح کرد: با وجود این ظرفیت های خدادادی اما متاسفانه در استفاده از آن ها دچار غفلت هستیم و نتوانستیم به اندازه ای که باید از انرژی های پاک استفاده کنیم.

کد خبر: ۱۳۹٬۲۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha