۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
برگ سبز نیروی انتظامی، سند رسمی خودرو است
نماینده مجلس شورای اسلامی:

برگ سبز نیروی انتظامی، سند رسمی خودرو است

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: سندیت برگ سبز خودرو در بودجه ۱۴۰۱ تصویب شده است که بعد از تأیید و تصویب در شورای نگهبان به عنوان قانون تلقی می‌شود.

به گزارش بازار، مالک شریعتی نیاسر درباره موافقت با سندیت برگ سبز خودرو در مجلس افزود: آنچه که امروز مجلس تصمیم گرفت در بند مربوط به تعیین مالیات برخودروهای گران قیمت بود و از آنجا که باید فرد آخر و دارنده سند مالکیت آخر در خودروها، مبنای مالکیت آن‌ها باشد تا مالیات از آن‌ها اخذ شود بنابراین امروز مجلس مصوب کرد که مبنای مالکیت خودرو صرفاً برگ سبز صادره از سوی نیروی انتظامی است که به عنوان سند رسمی خودرو توسط مجلس به تصویب رسید.

وی ادامه داد: مردم با آسودگی خاطر به مراکز تعویض پلاک نیروی انتظامی مراجعه کنند و سند خودشان را به عنوان برگ سبز دریافت کنند.

شریعتی نیاسر گفت: آنچه که نیروی انتظامی به عنوان شناسنامه خودرو یا برگ سبز صادر می‌کند سند رسمی خودرو است یعنی پلیس به عنوان صاحب صلاحیت شناخته شده است همچنین برای اینکه سازمان مالیاتی صاحب برگ سبز را به عنوان صاحب خودرو شناسایی کند به عنوان فرد آخر که برگ سبز خودرو را در اختیار دارد مالیات اخذ کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا تصویب سندیت برگ سبز خودرو فقط برای خودروهای لوکس می‌باشد یا برای عام است؟ گفت: این شرایط به طور کلی قلمداد شده است، ولی اینجا، چون موضوعیت برای اخذ مالیات بوده است یک بند کلی وجود دارد که صرفاً صاحبان برگ سبز به عنوان مالک وسیله نقلیه شناخته می‌شوند، چون همه مردم برای تعویض پلاک مراجعه می‌کنند و حتماً برگ سبز دارند، اما ممکن است فردی سند واردات خودرو را تغییر نداده باشد بنابراین زمانی که اداره مالیاتی اقدام به شناسایی صاحب خودرو می‌کند باید به آخرین فرد دارنده خودرو مراجعه کند و این شمولیت عام دارد.

کد خبر: ۱۳۹٬۲۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha