۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
تجار اروپایی انتظارات بالایی از بازار چین دارند| پتانسیل همکاری دوجانبه در مبارزه با تغییرات اقلیمی
بازار گزارش می دهد؛

تجار اروپایی انتظارات بالایی از بازار چین دارند| پتانسیل همکاری دوجانبه در مبارزه با تغییرات اقلیمی

شرکت‌ های اروپایی انتظار زیادی دارند که بخشی از توسعه مداوم چین باشند؛ به‌ویژه زمانی که صحبت از اوج انتشار کربن و اهداف بی‌طرفی کربنی است که این کشور تعیین کرده است.

به گزارش بازار؛ گروه‌های تجاری اروپایی عموماً انتظارات بیشتری از فرصت‌های بازار و روابط تجاری در چین دارند؛ در حالی که در دو جلسه جاری در پکن به طیف گسترده‌ای از موضوعات، از جمله کاهش انتشار کربن، نوآوری، تلاش‌های ضد اپیدمی و محرک‌های اقتصادی دارند. خواهند پرداخت.

دو نشست، یعنی جلسات سالانه کنگره ملی خلق، قوه مقننه عالی، و کمیته ملی کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین، بالاترین نهاد مشاوره سیاسی، پنجره ای برای در نظر گرفتن اولویت های این کشور در راه توسعه اجتماعی و اقتصادی برای سال جاری و پس از آن است.

یکی از سخنگویان اتاق بازرگانی اتحادیه اروپا در چین (EUCCC) گفت که اتاق بازرگانی اتحادیه اروپا در این کشور، این دو نشست را به دقت زیر نظر خواهد داشت، زیرا این جلسات نشان دهنده جهتی است که چین برای بقیه سال در پیش خواهد گرفت و نتایج تأثیر قابل توجهی بر اعتماد تجاری خواهد داشت.

چین از زمان آغاز برنامه اصلاحات و گشایش در حدود ۴۰ سال پیش، رشد اقتصادی خارق العاده ای را تجربه کرده در حالیکه پس از آن، اقتصاد این کشور با الحاق به سازمان تجارت جهانی تقویت شد.

شرکت‌ های اروپایی انتظار زیادی دارند که بخشی از توسعه مداوم چین باشند؛ به‌ویژه زمانی که صحبت از اوج انتشار کربن و اهداف بی‌طرفی کربنی است که این کشور تعیین کرده است.

برای مثال، پتانسیل عظیمی برای همکاری اتحادیه اروپا و چین در مبارزه با تغییرات آب و هوایی وجود دارد، بنابراین اتاق بازرگانی اتحادیه اروپا در پکن امیدوار است که یک جدول زمانی برای گسترش چارچوب سیاست «۱+N» چین (بیش از ۳۰ طرح کربن زدایی) ارائه شود.

بررسی اعتماد تجاری اتاق اروپا در سال ۲۰۲۱ نشان داد که بسیاری از شرکت‌های اروپایی مشتاق افزایش سرمایه‌گذاری خود در چین هستند؛ نه تنها به دلیل پتانسیل رشد اقتصاد چین، بلکه به آنها اجازه می‌دهد در بازار رقابتی چین باقی بمانند.

در حالی که اتاق اعلام کرده که بسیاری از شرکت‌ های اروپایی موانع نظارتی را تجربه می‌کنند، اما بر فرصت‌های روشن در جهت هم‌افزایی و همکاری‌های بیشتر، با توجه به تخصص مکمل شرکت‌های اروپایی و چینی در صورت کاهش بیشتر موانع تأکید کرده است.

اتاق بازرگانی می‌گوید: در رابطه با فعالیت‌های تحقیق و توسعه، شرکت‌های اروپایی در نوآوری صنعتی سرآمد هستند، در حالی که نوآوری چین عمدتاً در انتهای زنجیره‌های ارزش مصرف‌کننده قرار دارد و زمینه روشنی را برای هر دو طرف فراهم می‌کند تا از یکدیگر بیاموزند و ارزش آفرینی کنند.

اتاق بازرگانی بریتانیا همچنین انتظارات زیادی از روابط تجاری قوی تر با بازار چین دارد. جولیان مک کورماک، رئیس اتاق بازرگانی بریتانیا در چین گفت: انتظار دارد دو جلسه امسال بر برنامه دولت برای تقویت حمایت از اقتصاد در بحبوحه رشد کند اقتصادی و نگرانی‌ها در مورد کووید متمرکز شود.

مک کورماک با ابراز امیدواری برای دیدن نشانه های سیاست واضح تر در مورد رفاه مشترک و برنامه دولت برای حمایت بیشتر از بخش های آسیب دیده، گفت: ما باید درک کنیم که امسال چگونه کوید-۱۹ مدیریت می شود و آیا محدودیت ها برای ورود به چین کاهش می یابد یا خیر.

اولویت‌ های سیاست در مورد کاهش انتشار کربن برای سال ۲۰۲۱، از جمله اصلاح بازار برق و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، نیز به دقت بررسی خواهد شد و اتاق انگلیس امیدوار است که دولت چین به ایجاد فرصت‌هایی برای شرکت‌های خارجی در جهت افزایش مشارکت خود در این فرآیند ادامه دهد.

به گفته اتاق بازرگانی بریتانیا در چین، شرکت‌های انگلیسی گزارش می‌دهند که علی‌رغم نگرانی‌ها در مورد روابط سیاسی چین و انگلیس، آنها بدون توجه به تنش‌های ژئوپلیتیکی بر تعهد خود به بازار چین ثابت قدم هستند.

در نظرسنجی امسال اتاق بازرگانی انگلیس در چین، ۸۵ درصد از شرکت ها اعلام کردند که قصد دارند سرمایه گذاری خود را در چین در سال ۲۰۲۲ حفظ یا افزایش دهند.

مک کورمک گفت: «این موضوع بدان معنا نیست که هیچ چالشی وجود ندارد، اما ما پیش‌بینی می‌کنیم که با توجه به اطمینان مداوم کسب‌وکارهای بریتانیایی در تجارت با چین، روابط تجاری علی‌رغم چشم‌انداز جهانی پیچیده‌تر قوی‌تر باقی بماند

کد خبر: ۱۳۹٬۱۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha