۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
واحدهای موقت و اسکان اضطراری در مشهد مقدس آماده‌سازی شد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

واحدهای موقت و اسکان اضطراری در مشهد مقدس آماده‌سازی شد

مشهد- بید خوری معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی خراسان رضوی از راه‌اندازی و تکمیل مراکز اقامتی موقت و اضطراری برای اسکان زائران نوروزی در ایام تعطیلات خبر داد.

یوسف بیدخوری در گفت‌وگو با بازار اظهار کرد: با توجه به‌پیش بینی حضور چشمگیر زائران و گردشگران به مشهد مقدس لذا به‌منظور رفع دغدغه اسکان میهمانان نوروزی علاوه بر تجهیز و آماده‌سازی مراکز اقامتی نسبت به آماده‌سازی مراکز اسکان موقت و اضطراری در این شهر اقدام شده است.

وی بابیان اینکه برای اسکان زائران نوروزی علاوه بر اقامتگاه‌های رسمی از ظرفیت برخی ادارات دولتی، مراکز اقامتی سپاه پاسداران و سالن‌های ورزشی استفاده خواهد شد افزود: در این راستا هم‌چنین از ظرفیت‌های دیگر موجود در شهر مانند مدارس آموزش‌وپرورش، زائرسراهای ارزان‌قیمت، زائرشهر رضوی، اقامت حرم رضوی و حسینیه‌ها و اماکن متبرکه در نظر گرفته‌شده است.

مجموع ظرفیت‌های اقامتی موقت و اضطراری که از اداره‌ کل میراث فرهنگی خراسان رضوی پروانه بهره‌برداری دارد را ۴۴۵ هزار و ۵۳۲ نفر شب اقامت عنوان کرد و گفت: در همین راستا ۱۱۹ هزار و ۶۱۴ تخت برای این مراکز ایجادشده است.

بید خوری اذعان کرد: به‌منظور تأمین اسکان زائران نوروزی از تمامی ظرفیت‌های موجود برای پذیرایی از مسافران نوروزی به مشهد مقدس با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی استفاده خواهد شد.

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی خراسان رضوی با اشاره به تشدید نظارت‌ها و بازرسی از تأسیسات گردشگری و اماکن اقامتی که قبل از سال جدید آغازشده است ادامه داد: در این راستا تعداد ۱۶۰ بازرس با این سازمان همکاری دارند.

کد خبر: ۱۳۹٬۰۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha