۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
شروع افزایش قیمت کولر آبی

شروع افزایش قیمت کولر آبی

با افزایش صادرات کولر آبی در سالهای اخیر قیمت کولر آبی رو به افزایش است سالانه حدود ۸۰۰ هزار تا یک میلیون کولر آبی در ایران تولید می شود.

به گزارش بازار، با افزایش صادرات کولر آبی در سالهای اخیر قیمت کولر آبی رو به افزایش است سالانه حدود ۸۰۰ هزار تا یک میلیون کولر آبی در ایران تولید می شود که بیش از نیمی از آن به کشورهای همسایه صادر می شود در واقع صادرات کولر آبی به صرفه تر از فروش آن در کشور است.

و با توجه به شروع فصل گرما و افزایش تقاضا برای خرید کولر آبی در فصل تابستان و تورم هر ساله کشور قیمت کولر آبی حداقل هر سال در فصل بهار و تابستان ۲۰ تا ۳۰ در صد افزایش پیدا می کنند.

بهتر است اگر به کولر آبی احتیاج دارید قبل از سال جدید آن را تهیه کنید زیرا هنوز نه تورم به آن خرده و نه افزایش قیمت و نه اینکه تقاضا برای خرید کولر آبی زیاد شده است.

و اگر کولر آبی در منزل خود دارید در سرویس و نگهداری کولر آبی خود بسیار دقت کنید

که مجبور نشوید با این قیمتها کولر آبی جدید خرید کنید.

باید دقت کنید

باید دقت کنید سرویس کولر آبی در تهران حتما به صورت سالیانه و منظم انجام شود و در تهران به دلیل آلودگی هوا و کثیفی هوا نیاز دارد که هر ساله کولر آبی شما سرویس شود

در مابقی شهر ها نیز سرویس سالیانه برای نگهداری درست از کولر آبی واجب است

اما در تهران و شهرهای بزرگ خیلی واجب تر و ضروری تر است

سرویس کولر آبی خود را هم می توانید خودتان انجام دهید و هم به سرویسکاران بسپارید.

برای انجام سرویس کولر آبی خود باید چه مراحلی را انجام دهید؟

شروع افزایش قیمت کولر گازی

مرحله۱:شستشوی کولر آبی

ابتدا شما باید کولر آبی خود را به طور کامل شستشو دهید تا از گرد و غبار و کثیفی که در فصل زمستان در کولر آبی شما جمع شده است پاک شود برای این کار ابتدا باید ۳ درب کولر آبی را باز کنید که به صورت کشویی این کار انجام می شود که با بالا کشیدن درب کولر و بیرون کشیدن آن درب کولر باز می شود.

حال که درب های کولر را کامل باز کردید با شستشوی کف یا تشت کولر آبی می پردازیم

باید توسط یک فرچه و مایع شستشو کامل کف کولر شستشو داده شود و آب کف کولر کامل تخلیه شود، بعد از اینکه تشت کولر آبی را کامل شستشو دادید باید به سراغ شستشوی بلورفن کولر آبی برویم

در سرویس کولر آبی یکی از مهمترین کارها می باشد تا گرد و خاک در خانه شما پخش نشود، این کاررا باجرخاندن بلور و شستشو با آب انجام دهید فقط دقت کنید که در پایین بلور باید ۲ سوراخ برای تخلیه آب وجود داشته باشد که آب کامل تخلیه شود تا بلور پوسیده نشود.

سپس توسط یک دستمال نم دار دیواره ها و مابقی کولر آبی باید تمیز شود.

فقط دقت کنید به هیچ وجه بر روی موتور کولر آبی و پمپ کولر آبی آب نریزید چون باعث اتصالی و سوختگی می شود.

مرحله آخر شستشو تمیز کردن درب کولر آبی و پوشالهای آن است.

بهتر است که هر سال پوشال کولر آبی را تعویض کنید تا هم خنکای بیشتری تولید شود و هم هوای تازه تر به خانه بیاید.

اما اگر قصد تعویض پوشال را ندارید باید هر ۳ درب و پوشال ها را کامل بشویید تا از گرد و غبار پاک شود و هم کامل خیس بخورد.

خوب مرحله شستشو در سرویس کولر آبی به پایان رسید حال برای ادامه سرویس به مرحله بعد می رویم

مرحله ۲:روغن کولر آبی

روغن کاری یکی از مراحل مهم در سرویس کولر است.

در دو انتهای میله بلور و شفت بلور دوعدد یاتاقان وجود دارد که حلزونی شکل است این یاتاقانها با روغن کار می کنند و در صورت نبودن روغن در آنها باعث سفت شدن چرخش و صدا در کولر آبی و در نهایت خرابی بلور و خود یاتاقان می شود.

بالای یاتاقانها درپوش دارد آن درپوشها را بردارید و آن راپر از روغن مخصوص کولر آبی کنید مطمئن شوید که دو یاتاقان حتما از روغن کامل پر شوند.

مرحله سوم:چک کردن تسمه و تعویض تسمه

تسمه کولر آبی وظیفه انتقال نیرو از موتور به بلورفن را دارد در زمان سرویس باید تسمه را کامل چک کنید تا خراب و یا پوسیده نباشد اگر پوسیده و خراب بود

باید به تعویض آن بپردازید برای تعویض تسمه ابتدا باید مشخصات روی تسمه را بخوانید و هم سایز خودش تهیه کنید و یا نمونه تسمه خود را ببرید و هم سایز خودش بخرید

مساله بعد تنظیم سفتی و شلی تسمه است باید دقت کنید که تسمه کولر آبی که نباید خیلی سفت باشد و نه خیلی شل برای تنظیم کردن آن باید پیچهای زیر موتور را یک مقدار شل کنید و با جابجا کرد موتور تسمه را تنظیم کنید.

میزان شلی تسمه باید به مقدار ۲ سانت باشد در صورتیکه شما دو طرف تسمه را به سمت هم فشار می دهید فقط ۲ سانت به هم نزدیک شود

مرحله بعدی پر کردن آب تشت و بررسی عملکرد کولر آبی است.

ابتدا درپوش کف کولر آبی را کامل ببندید و شروع به پر کردن آن از آب کنید.

آب که کامل پر شد اول باید شناور کولر آبی را تست کنید که سالم باشد.

عملکرد شناور به این صورت است که وقتی سطح آب کم می شود شروع به اضافه کردن آب به تشت می کند و زمانی که آب به سطح مورد نظر می رسد آب را قطع می کند شما باید دقت کنید تا شناور کامل تنظیم باشد تا در زمان مناسب آب را قطع و وصل کند.

شروع افزایش قیمت کولر گازی

تست عملکرد پمپ آب کولر:

سپس باید با روشن کردن پمپ آب پمپ را تست کنید تا به کار بی افتد و مسیر آب را کامل بررسی کنیم که در آن گرفتگی و نشتی وجود نداشته باشد و لوله های مسیر آب کامل سالم باشند.

تست عملکرد موتور کولر آبی:

در این مرحله در سرویس کولر آبی باید موتور کولر را در ۲ حالت تند و کند کامل چک و بررسی کنید که به درستی کار بکند و تسمه نیز درست تنظیم شده باشد اگر تسمه کولر آبی سفت باشد ودر هنگام چرخش صدا می دهد و اگر هم زیاد از حد شل باشد در هنگام روشن شدن موتور به صورت هرز می چرخد

چه کار کنیم زمانی که کولر آبی را روشن میکنیم گرد و خاک در خانه نیاید؟

خوب یکی از مسائل آزار دهنده زمان روشن کردن کولر آبی گرد و خاک است که از کانال کولر می آید راه حل این کار بسیار ساده است اگر شما کولر آبی را به خوبی شستشو دهید خیلی مقدار گرد وغبار را کم کرده اید اما برای اینکه هیچ گرد و غباری نیاید بهتر است همه دریچه های کانال کولر آبی را ببندید و فقط یک دریچه را باز کنید و زمانی که می خواهید برای اولین بار کولر آبی خود را روشن کنید یک دستمال مرطوب بردارید برای چند دقیقه جلوی آن نگه دارید تا کامل گرد و غبار کانال را به خود جذب کند.

حالا کولر آبی شما برای استفاده آماده است.

چگونه پوشال کولر آبی خود را تعویض کنم؟

برای تعویض پوشال کولر آبی ابتدا باید پوشال مناسب سایز کولر آبی خود را تهیه کنید وسپس در پوش های کولر آبی را با زمین بخوابانین و هر درپوش در پشت پوشال گیره هایی برای نگهداری پوشال دارد که توسط دو خار به بدنه کولر آبی وصل شده است با کج کردن آن خارها می توانید گیرها را جدا کنید و پوشال کهنه را از جای خود در بیاورید و سپس پوشالهای نو را جایگزین کنین و توسط همان گیره ها که باز کردید به همان ترتیب پوشال ها را در جای خود محکم کنید.

دقت کنید بعد از تعویض پوشالها آنها را باید بطور کامل خیس کنید و برای مطالعه کاملتر آموزش سرویس کولر آبی می توانید به سایت سرویسکاران بروید. سایت سرویسکاران یک سایت خدماتی در تهران می باشد که کلیه خدمات فنی مورد نیاز شما را ارائه می دهد و شما می توانید برای سرویس کولر آبی خود در تهران در سرویسکاران ثبت سفارش کنید و نیرو متخصص و دور دیده سرویسکاران برای سرویس کولر آبی به محل شما اعزام شود.

سزویسکاران برای خدمات خود گارانتی دارد و ضمانت قیمت می کند و با کمترین هزینه کولر آبی شما را سرویس می کند.

کد خبر: ۱۳۸٬۸۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha