۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
نرخ بیکاری ۱۷ درصدی استان بوشهر پذیرفتنی نیست| فرار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از استان
نماینده بوشهر در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

نرخ بیکاری ۱۷ درصدی استان بوشهر پذیرفتنی نیست| فرار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از استان

بوشهر- جمیری نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نرخ ۱۷ درصدی بیکاری در استان بوشهر گفت: مدیران سابق استان موجبات فرار سرمایه‌گذاران از استان بوشهر شدند.

عبدالکریم جمیری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: ایجاد اشتغال پایدار و بهبود وضعیت معیشتی مردم در گرو حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است و اگر در این راستا کم‌کاری شود، شکست می‌خوریم.

وی افزود: متاسفانه در شرایط کنونی، استان بوشهر رتبه ۲۸ کشور در تسهیل شرایط کسب و کار را دارد و نرخ بیکاری در استان نیز ۱۷ درصد است که به هیچ وجه قابل قبول نیست.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مدیران سابق استان بوشهر به‌جای اینکه زمینه جذب سرمایه‌گذاران را در استان فراهم کنند، موجبات فرار سرمایه‌گذاران شدند و این مساله موجبات کاهش شرایط کسب و کار و افرایش نرخ بیکاری شد.

جمیری تصریح کرد: پیگیری‌های متعددی برای جذب سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی مجتمع فولاد بوشهر انجام دادیم که چنانچه محقق شود بیش از یک هزار نفر به طور مستقیم شاغل می‌شوند.

وی یادآور شد: جذب سرمایه‌گذار برای تولید قطعات خودرو نیز از دیگر پیگیری‌های موثر است که ظرفیت ایجاد ۱۴۰۰ شغل مستقیم را دارد.

جمیری ابراز داشت: از تمام پتانسیل موجود برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در استان بهره می‌بریم و امیدواریم سال ۱۴۰۱ با کاهش بیماری کرونا و با جذب سرمایه‌گذاران، شاهد ایجاد اشتغال و رونق فضای کسب و کار باشیم.

کد خبر: ۱۳۸٬۸۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha