۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
فروش فوق العاده نوروزی با نمایشگاهی به وسعت ایران
دبیرکل اتاق اصناف ایران اعلام کرد

فروش فوق العاده نوروزی با نمایشگاهی به وسعت ایران

مجتبایی، دبیرکل اتاق اصناف ایران گفت: جشنواره فروش فوق العاده نوروزی با عنوان «نمایشگاهی به وسعت ایران» تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ در سراسر کشور ادامه دارد.

به گزارش بازار، محمدباقر مجتبایی با بیان اینکه به دلیل شرایط کرونایی نمایشگاه متمرکزی برگزار نمی شود؛ افزود: صنوف می‌توانند در این طرح کالاهای خود را با شرایط و قیمت مناسب تامین کنند و با تخفیف‌های مختلف عرضه کنند.

وی با بیان اینکه در فروش فوق العاده تک تک واحدهای صنفی حکم یک نمایشگاه را دارند، افزود: برگزاری نمایشگاه متمرکز، برخلاف قانون و مقررات ستاد مقابله با کروناست و وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان‌های حمایت، اماکن و اتاق اصناف با برگزارکنندگان برخورد خواهد کرد.

مجتبایی با اشاره به استقبال مردمی از این جشنواره افزود: به دلیل مشتری مداری، خوشبختانه استقبال خوبی از جانب صنوف و مردم شده است.

دبیرکل اتاق اصناف ایران با اشاره به طرح شفاف وزارت صمت برای خدمت رسانی به مردم در شب عید تصریح کرد: این جشنواره یکی از برنامه‌های زیر مجموعه طرح شفاف و صنوف هم در خدمت این طرح است.

مجتبایی صنوف پوشاک، کیف، کفش و قالیشویان را از جمله صنوفی دانست که بیشترین میزان همکاری را داشته اند، افزود: صنف آجیل نیز از بیستم اسفند به این صنوف اضافه می‌شود و مکانیک‌ها و خدمات فنی خودروها نیز به دلیل نیاز مردم از دیگر مشاغلی است که شب عید بیشترین میزان استقبال را از سوی مردم دارد و به همین دلیل در این طرح فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه تخفیفات و قیمت‌ها در شرایط مساعدی قرار دارد تا رعایت حال مردم شود، اضافه کرد: در بعضی از رسته‌ها به دلیل گرانی کالا از ۵ تا ۲۰ درصد تخفیف داشتیم، اما برخی رسته‌ها نیز شامل تخقیف ۲۰ تا ۵۰ درصدی هستند و علت این تخفیف هم بالا بودن قیمت‌ها نیست بلکه به سبب تغییر فصل، صنوف تغییرات قیمتی را اعمال می‌کنند لذا نرخ‌ها واقعی و در نتیجه تخفیف‌ها نیز واقعی هستند.

دبیرکل اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه اگر چه قیمت مواد اولیه تولیدی نوسانات دارد و صنوف ما در این مسئله تحت فشار هستند و نمی‌توانند تخفیفات مناسب بیشتری دهند، گفت: با این حال صنوف در طرح نمایشگاهی به وسعت ایران سعی کرده اند نهایت مردم داری و مشتری مداری را داشته باشند و پیش بینی می‌کنیم رونق خرید مردم در نیمه دوم اسفند به اوج خود برسد.

مجتبایی به نقش حمایتی اتاق اصناف ایران را در طرح نمایشگاهی به وسعت ایران اشاره کرد و افزود: ما در حوزه پوشاک با همکاری وزارت صمت سعی کردیم در تامین مواد اولیه قیمت تمام شده کاهش یابد.

وی در ادامه گفت: تورمی که در کشور وجود دارد، کار را سخت کرده است؛ اما در حوزه سرمایه در گردش وارد شدیم و با همکاری وزارت صنعت و طبق ماده ۱۸ بودجه منابعی را برای واحدهای صنفی که بیشترین مشارکت را در این طرح دارند، پیش بینی کردیم تا تسهیلات مناسب سرمایه در گردش با قیمت ارزان در اختیار شان قرار بگیرد.

کد خبر: ۱۳۸٬۸۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha