۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
فعالان اقتصادی خراسان جنوبی در نمایشگاه‌ اکسپو حضور یافتند/گلایه از عدم همکاری بخش دولتی
مسئول امور بین الملل اتاق بازرگانی بیرجند:

فعالان اقتصادی خراسان جنوبی در نمایشگاه‌ اکسپو حضور یافتند/گلایه از عدم همکاری بخش دولتی

بیرجند-مسئول امور بین الملل اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به حضور فعالان اقتصادی خراسان جنوبی در نمایشگاه‌ گلفود و اکسپو دبی گفت: متأسفانه بخش دولتی در این زمینه اعتباری اختصاص نداد.

ابوالفضل آرزومندان در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: براساس هماهنگی ها و پیگیری‌های انجام شده توسط اتاق بازرگانی بیرجند، هیأتی متشکل از فعالان اقتصادی خراسان جنوبی با همکاری شرکت بازرگانی مکیال تجارت و شرکت جهانگردی کلبه سفر، جهت بازدید از نمایشگاه های گلفود و اکسپو دبی در اواخر بهمن ماه سال‌جاری به کشور امارات اعزام شدند.

مسئول امور بین الملل و هماهنگی نمایشگاه ها و هیات های تجاری اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به اینکه نمایشگاه صنایع غذایی گلفود یکی از بزرگترین نمایشگاه های جهان در حوزه صنایع غذایی و صنایع وابسته است که همه ساله در شهر دبی برگزار می شود، بیان کرد: با توجه به پتانسیل های موجود در بخش کشاورزی استان، این نمایشگاه محل مناسبی جهت معرفی و عرضه محصولات استراتژیک کشاورزی است و امیدواریم در سال های آتی با حمایت بخش دولتی و همکاری بیشتر تشکل های بخش خصوصی شاهد مشارکت مستقیم فعالان اقتصادی در قالب پاویون خراسان جنوبی باشیم.

مسئول امور بین الملل اتاق بازرگانی بیرجند در خصوص بازدید هیات تجاری استان از رویداد اکسپو نیز گفت: رویداد جهانی اکسپو هر ۵ سال یک بار در یک کشور برگزار می شود و ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشورهای مختلف را در بر می گیرد.

آرزومندان با اشاره به اینکه این رویداد قرار بود در سال ۲۰۲۰ در شهر دبی برگزار شود اما به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد، بیان کرد: این نمایشگاه از اکتبر سال ۲۰۲۱ لغایت مارس سال ۲۰۲۲(مهرماه ۱۴۰۰ لغایت فروردین ماه ۱۴۰۱) به مدت شش ماه در حال برگزاری است.

وی افزود: در این رویداد بیش از ۱۹۰ کشور جهان پتانسیل ها و توانمندی های مختلف را به نمایش گذاشته و برنامه های خود برای آینده را ارائه می نمایند.

مسئول امور بین الملل اتاق بازرگانی بیرجند گفت: علیرغم پیگیری های مداوم اتاق بازرگانی و طرح موضوع در جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان و کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی، متاسفانه هیچ گونه اعتباری توسط بخش دولتی برای مشارکت موثرتر فعالان اقتصادی در این رویداد تخصیص نیافته و حمایتی در این زمینه انجام نگرفت و فعالان اقتصادی با هزینه شخصی از رویداد مذکور بازدید نمودند.

آرزومندان یادآور شد: حضور در عرصه های جهانی جهت معرفی پتانسیل های مختلف استان مستلزم سرمایه گذاری خاص و تخصیص بودجه از طرف بخش دولتی و همچنین همکاری تشکل های بخش خصوصی است و امیدواریم با همکاری بیشتر شاهد توسعه روزافزون استان در عرصه های مختلف به ویژه حوزه اقتصادی باشیم.

کد خبر: ۱۳۸٬۸۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha