۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
۵۰ طرح فنی جایگزین تنفس جنگل در مازندران تهیه شد
مدیرکل منابع طبیعی مازندران - ساری:

۵۰ طرح فنی جایگزین تنفس جنگل در مازندران تهیه شد

ساری- عطایی، مدیرکل منابع طبیعی مازندران- ساری با اشاره به تهیه طرح جایگزین تنفس جنگل گفت: ۵۰ طرح فنی جایگزین در جنگل های استان تدوین و تهیه شده است.

اسحاق عطایی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اجرای طرح تنفس جنگل، تهیه و اجرای طرح های جایگزین جنگلداری را امری ضروری دانست و گفت: قرار بود طی سه سال این طرح جایگزین تهیه شود که به دلیل کمبود اعتبارات و درنظر گرفتن نظرات کارشناسی به تعویق افتاد.

وی با تاکید براینکه تکلیف جنگل ها باید زودتر روشن شود، گفت: مقرر شد تا تهیه طرح جایگزین و تدوین کتابچه، حفاظت از عرصه ها توسط مجریان مطرح شد و تاکنون فرایند آگهی مناقصه برای طرح های جنگلداری صورت گرفته است.

عطایی یادآور شد: در حال حاضر حفاظت از جنگل ها توسط مجریان در دست اقدام است و خوشبختانه طرح جایگزین طرح تنفس جنگل به تصویب شورای عالی جنگل رسیده است و اجرای آن نیازمند اعتباراتی است.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران - ساری تصریح کرد: ۵۰ طرح فنی جایگزین تنفس جنگل تهیه و آماده شده است و به محض مشخص شدن اعتبارات، طرح هایی نظیر مرمت، اقدامات پرورشی و غیره، بهره برداری از درختان ریشه کن و افتاده تجمعی اجرا می شود.

وی درباره پارک های جنگلی استان گفت: عرصه هایی که قابلیت احداث پارک جنگلی دارند شناسایی شد و در استان ۴۵ پارک جنگلی وجود دارد که دارای کتابچه طرح هستند و براساس توان و ظرفیت این پارک ها واگذار می شود.

کد خبر: ۱۳۸٬۷۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha