۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۵
خروج کالاها از نظام قیمت گذاری؛ راهکار جذب سرمایه به بورس| دولت انتظارات بورسی را محقق نکرد
عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با بازار مطرح کرد:

خروج کالاها از نظام قیمت گذاری؛ راهکار جذب سرمایه به بورس| دولت انتظارات بورسی را محقق نکرد

محسن علیزاده عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: حتماً خروج همه کالاها از نظام قیمت‌گذاری دستوری می تواند شاکله فعالیت های اقتصادی ما را تغییر دهد.

محسن علیزاده در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، در پاسخ به سوالی مبنی بر راهکارهای جذب سرمایه به بازار سرمایه اظهار داشت: یکی از مهمترین راهکارهای بهبود و راه کارهای جذب سرمایه به بورس خروج همه کالاها از نظام قیمت‌گذاری دستوری است و این مسئله بسیار امری مهم است.

وی تاکید کرد: متاسفانه مسئولین عزمی برای اجرای خروج کالاها از نظام قیمت‌گذاری دستوری ندارند.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس بیان داشت: شاید اگر ما بتوانیم همین یک کار را انجام دهیم بازار سرمایه ما از این وضعیت خارج خواهد شد لذا این موضوع نه تنها به بازار سرمایه کمک خواهد کرد، بلکه تحرک را به سایر بازارهای مالی برمی‌گرداند.

این نماینده مجلس تاکید کرد :حتماً خروج همه کالاها از نظام قیمت‌گذاری دستوری می تواند شاکله فعالیت های اقتصادی ما را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه ما شرکت‌های دولتی زیادی داریم که آنها املاک و اموال زیادی را در اختیار گرفته اند، بیان داشت: سهام این شرکت های دولتی باید در بورس عرضه شود و دولت باید در این زمینه اهتمام ویژه ای داشته باشد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ما نباید در رابطه با رونق بخشی به بازار سرمایه شاهد فروش اوراق باشیم لذا ما باید بیایم و تضمینی را ایجاد کنیم که سهامدار ما بدون دغدغه معاملات خود را در این بازار پیگیری کند.

باید دامنه نوسان بازار بورس را حذف کنیم و در این راستا هم پیش بینی هایی داشته باشیم
عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس تصریح کرد: همچنین باید نظارت بر بازار سرمایه دقیق‌تر پیش رود چرا که این امر هم می تواند فرآیند جذب سرمایه به این بازار را در شرایط بهتری قرار دهد. همچنین ما باید دامنه نوسان بازار بورس را حذف کنیم و در این راستا هم پیش بینی هایی داشته باشیم.

این نماینده مجلس با اشاره به انتظارات از دولت در رابطه با بهبود بازار سرمایه در سال جدید ،تاکید کرد: متاسفانه دولت روی کار آمده آن انتظاراتی را که ما برای تحول بازار سرمایه در سال گذشته داشتیم، محقق نکرد.

در دولت گذشته و در شش ماهه اول دولت سیزدهم، تحول جدی در بازار بورس رخ نداد لذا امیدواریم در سال ۱۴۰۱ دولت بتواند حرکت خوبی را در بازار سرمایه ایجاد کند

وی تصریح کرد: چه در دولت گذشته و چه در شش ماهه اول دولت سیزدهم، تحول جدی در بازار بورس رخ نداد لذا امیدواریم در سال ۱۴۰۱ دولت بتواند حرکت خوبی را در بازار سرمایه ایجاد کند.

علیزاده با بیان اینکه هرگونه تغییر و تحول در بازار سرمایه می تواند مردم را از نگرانی نجات دهد، بیان داشت: البته عزم لازم در رابطه با تحول بازار سرمایه در تیم اقتصادی دولت شکل گرفته است همچنین باید گفت تمام ارکان این دولت و تمام اعضای کابینه باید خودشان را مقید و ملزم به رعایت اصول بازار سرمایه و کمک به بازار سرمایه کنند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: خوشبختانه باید با اطمینان بگوییم که بازار سرمایه ما دیگر تبدیل به متن اصلی همه موضوعات و مذاکرات جلسات مسئولین شده و این مسئله می‌تواند کمک رسان باشد.

کد خبر: ۱۳۸٬۷۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha