۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۷
تصمیم‌های ناگهانی، پای ویژه خواران را به سمت قیر باز کرد
عضو کمیسیون عمران مجلس:

تصمیم‌های ناگهانی، پای ویژه خواران را به سمت قیر باز کرد

نمایندگان امروز بیش از گذشته قاطعانه در مقابل رانت و فساد ایستاده و خواهان مدیریت این طرح مهم هستند تا نام رانت و ویژه‌خواهی دیگر در این طرح مطرح نباشد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر آنکه تخصیص قیر باید بدون ایجاد رانت و تنها برای افراد و یا تولیدکنندگانی خاص نباشد، گفت: جنجال‌ و کشمکش بر سر توزیع قیر رایگان به دولت قبل برمی‌گردد که قرار بود صرف به‌سازی و راه‌سازی معابر شهر و روستاها شود که تا سال ۹۸ این مهم به خوبی اجرا شد.

علی آذری افزود: از آن سال به بعد با توجه به مبادله حواله‌های قیر رایگان در بازار آزاد، این موضوع مورد بحث و بررسی جدی‌تر نمایندگان مجلس و برخی صاحب‌نظران قرار گرفت و تا زمانی که برخی مسائل مربوط به این طرح حل نشود نمی‌توان انتظار داشت طرح آنطور که انتظار می‌رود ایجاد رانت نکند.

این نماینده مجلس در ادامه عنوان کرد: زیبنده نیست بعد از گذشت ۴۰ سال از نظام اسلامی و یک کشور نفت خیز، بسیاری از جاده‌های شهرها و روستاهای کشور به دلیل زیاده خواهی و فساد به وجود آمده محتاج قیر برای آسفالت باشند.

وی اظهار کرد: نمایندگان امروز بیش از گذشته قاطعانه در مقابل رانت و فساد ایستاده‌اند و خواهان مدیریت این طرح مهم هستند تا نام رانت و ویژه‌خواهی دیگر در این طرح مطرح نباشد و آنطور که از قبل پیش بینی شده، قیر رایگان در اختیار وزارت‌خانه مورد نظر و غیره قرار گرفته تا صرف به‌سازی راه‌های کشور شود.

آذری با اشاره به اینکه برای عرضه قیر از طریق بورس کالا نیاز به کار کارشناسی بیشتر است، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین آسیب‌هایی که این افزایش قیمت‌های فرمایشی یا خودسرانه قیر به جای می‌گذارد این است که به پیشرفت پروژه‌های عمرانی منجر نمی‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی از مشکلات ما در ساختار کشور، تصمیم‌های ناگهانی است چرا باید کالایی که وارداتی نیست و کاملاً تولید داخلی است و نیاز اصلی جاده‌ها و بخش ریلی کشور است اینگونه با افزایش ناگهانی و افسارگسیخته قیمت تنها به دلیل ویژه خواری مواجه باشد.

وی خاطر نشان کرد: کشور نیاز به کارشناسی بیشتر و بحث و بررسی با صاحبنظران این بخش دارد تا بتواند تصمیم درستی در جهت بهبود شرایط بگیرد.

کد خبر: ۱۳۸٬۷۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha