۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
۲۸۰۰ فرایند صدور مجوز کسب و کار برای فعالان بخش اقتصادی اردبیل کمرشکن است
رئیس محیط کسب و کار اتاق بازرگانی اردبیل:

۲۸۰۰ فرایند صدور مجوز کسب و کار برای فعالان بخش اقتصادی اردبیل کمرشکن است

اردبیل- وثوقی، رئیس محیط کسب و کار اتاق بازرگانی اردبیل گفت:‌ در یک مجموعه مجلد برای صدور مجوز دو هزار و ۸۰۰ فرآیند و شرایط پیش‌بینی شده که این امر برای فعالان این حوزه کمرشکن است.

حسین وثوقی ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: حرکت خوبی که با تاکید استاندار اردبیل در بهبود فضای کسب و کار و پایش این اقدامات آغاز شده، حرکت مؤثر و مفیدی است که قطعا نتایج مطلوبی را نیز به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در این نشست‌ها باید تعداد فرآیندها، هزینه هر فرآیند و مدت زمان فرآیندها باید مشخص و معلوم شود، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه به صورت شفاف موانع را نیز بیان کنند تا با تصمیم‌گیری استانی و ملی این موانع از مسیر کسب و کار و رونق این بخش برطرف شود.

رئیس محیط کسب و کار اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: اهالی کسب و کار گویی در میدان مین حرکت می کنند و در کتاب تدوین شده در این بخش ۲ هزار و ۸۰۰ مجوز مختلف بیان شده که تنها ۴۴۰ مورد از آنها مربوط به وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه‌های زیرمجموعه آن است.

وثوقی ایرانی با بیان اینکه بخش عظیمی از این فرآیندها در صدور مجوز هیچ وجاهت قانونی ندارد، افزود: سرمایه‌گذار باید به صورت آنلاین با ثبت کد ملی مشخصات خود را در سامانه دیده و با تأیید موارد مختلف به دور از کاغذبازی فرآیندها در بستر الکترونیکی انجام شود.

رئیس محیط کسب و کار اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل ضرورت بهبود و ارتقا فرآیند مؤثر در محیط کسب و کار و پایش این امور را یادآور شد و خاطر نشان کرد: بهتر است همه دستگاه‌ها پیشنهادات خود را در قالب این جلسات ارائه کنند تا موانع برطرف و با تاکید دولت سیزدهم در سال آینده کمترین زمان را در صدور مجوزها و بهبود فرآیندها شاهد باشیم.

کد خبر: ۱۳۸٬۶۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha