۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹
ایجاد صنایع تبدیلی نیاز ضروری گلستان است
رئیس جمهور در گرگان؛

ایجاد صنایع تبدیلی نیاز ضروری گلستان است

گرگان- رئیس جمهور ایجاد صنایع تبدیلی در گلستان را ضروری دانست و گفت: اگر صنایع تبدیلی فعال شود ارزش افزوده ایجاد می کنیم که مردم از آن بهره مند خواهند شد.

به گزارش بازار، آیت الله سید ابراهیم رییسی عصر جمعه در دیداربا نخبگان علما، خانواده شهدا و ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم، با تاکید بر این که ایجاد صنایع تبدیلی یکی از نیازهای ضروری گلستان است، گفت: اگر صنایع تبدیلی فعال شود ارزش افزوده ایجاد می کنیم که مردم از آن بهره مند خواهند شد.

رئیس جمهور خواستار فعال سازی اقتصاد روستا شد و گفت: با پرداخت تسهیلات خرید تضمینی میتوان اقتصاد روستا را فعال کرد.

وی با تاکید بر لزوم فعال شدن اقتصاد دریا برای گلستان، افزود: آشوراده نعمتی است برای استان که بی دلیل معطل و بلااستفاده مانده است.

رییسی با بیان این که اینچه برون ظرفیت خوبی برای توسعه گلستان است، اضافه کرد: هرچه سریعتر منطقه آزاد اینچه برون فعال شود و بازارچه مرزی آن هم رونق بگیرد.

وی تصریح کرد: گلستان می تواند ارتباط خود با ترکمنستان را فعال کردن و این امر باعث فعال شدن بازارچه مرزی و افزایش تبادلات صادرات و واردات خواهد شد.

رئیس جمهور با تاکید بر این نکته که باید فقر به ویژه فقر مطلق در کشور نداشته باشیم، افزود: فقر حاصل بی عدالتی اقتصادی و اجتماعی بوده و از برنامه دولت مبارزه با فقر مطلق‌ است.

وی روند پیشرفت گلستان با توجه به ظرفیت ها را نامناسب ارزیابی کرد و گفت: گلستان مانند برخی استان ها دارای تنش آبی است که باید با مدیریت مصرف در بخش های مختلف از آن عبور کرد.

رئیسی با بیان این که آلودگی محیط زیست نباید در قبال هرگونه توسعه یافتگی اتفاق بیفتد، اظهار کرد: اگر در روستاها صنعت کشاورزی به خوبی رونق بگیرد دیگر کسی از روستا به حاشیه شهر برای سکونت نمی آید و شاهد چالش هایی مثل حاشیه نشینی نیستیم.

کد خبر: ۱۳۸٬۶۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha