۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
 توافق با ارمنستان برای صدور خدمات فنی و مهندسی
وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد

توافق با ارمنستان برای صدور خدمات فنی و مهندسی

فاطمی امین، وزیر صمت گفت: توافقاتی با مقامات ارمنستان برای صدور خدمات فنی و مهندسی داشتیم و بنا شد در حوزه سد سازی و احداث جاده، فعالیت‌های ما در ارمنستان گسترش یابد.

به گزارش بازار، سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت در دومین روز از سفر خود به ایروان، با گنل سانوسیان وزیر منطقه‌ای و زیرساخت ارمنستان دیدار کرد و با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی ایران گفت: شرکت‌های ایرانی توانمندی‌های خوبی در حوزه خدمات فنی و مهندسی دارند و ما در ماه‌های اخیر حجم پروژه‌های خود را در کشورهای همسایه افزایش دادیم و آماده ایم برای توسعه ارمنستان خدمات مختلفی در این حوزه ارائه کنیم، شرکت‌های ما آماده هستند در حوزه سد سازی و ساخت نیروگاه، خدمات خود را در کشور ارمنستان ارائه کنند.

وی افزود: در مورد کاهش عوارض ورود کامیون‌ها پیشنهاداتی مطرح شد تا بجای عوارض کلی، از این پس بر اساس میزان کیلومتر عوارض تعیین شود که این موضوع می‌تواند رقم عوارض فعلی را برای کامیون‌های ایرانی به یک سوم کاهش دهد.

وزیر صمت عنوان کرد: ما می‌توانیم در توسعه جاده‌ای ارمنستان هم با یکدیگر همکاری کنیم، چون این کار به توسعه صادرات ایران به کشورهای اوراسیا کمک می‌کند و در مقابل شرکت‌های معدنی ما از ذخایر معادن ارمنستان استفاده کنند و بجای آن در ارمنستان جاده و سد ساخته شود.

فاطمی امین گفت: در حوزه تامین سوخت ارمنستان و صادرات محصولات پتروشیمی به ارمنستان هم آمادگی همکاری داریم و توافقات اولیه با وزیر زیرساخت ارمنستان حاصل شد.

وی افزود: در موضوع ترانزیت، کریدور شمال به جنوب برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد که می‌تواند کالاها را بین کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای همسایه شمالی ما منتقل کند و ارمنستان نقش پر رنگی در این انتقال دارد برای همین بدنبال بهبود شرایط جاده‌های ارمنستان و از طرفی افزایش میزان ترانزیت کالا هستیم.

کد خبر: ۱۳۸٬۵۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha