۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵
معیار مجلس برای سنجش مذاکرات، قانون اقدام راهبردی است| لزوم لغو تمامی تحریم‌ها
نماینده مردم تهران در مجلس:

معیار مجلس برای سنجش مذاکرات، قانون اقدام راهبردی است| لزوم لغو تمامی تحریم‌ها

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس با بیان اینکه ملاک و معیار مجلس برای سنجش مذاکرات، رعایت ملاحظات قانون اقدام راهبردی است، گفت: مجلس در این قانون بر لغو تمامی تحریم‌ها تاکید کرده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، زهره الهیان با اشاره به مذاکرات وین، گفت: وزیر امور خارجه برای ایراد توضیحاتی پیرامون آخرین نتیجه مذاکرات و نشستی که اخیرا در شورای عالی امنیت ملی برگزار شد، این هفته در کمیسیون امنیت ملی حضور پیدا کردند.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی، افزود: در قانون اقدام راهبردی بر لغو تمامی تحریم‌ها تاکید شده است و اگر بخواهیم در مذاکرات تنها به لغو تحریم‌های برجامی اکتفا کنیم ممکن است آمریکا و هم پیمانانش با شیطنت وخباثت از طریق تحریم های حقوق بشری ما را تحت فشار قرار دهند.

وی در ادامه اظهار کرد: مسئولان باید ملاحظات و مواضع جمهوری اسلامی را مورد نظر داشته باشند، لغو یا تعلیق تحریم‌ها هر کدام مفهوم و معنای خود را دارد. اگر تیم مذاکره کننده بخواهد در مورد تحریم های حقوق بشری کوتاه بیاید، دشمنان نظام ممکن است بعد از توافق حقوق ملت ایران را از به وسیله همین تحریم های حقوق بشری پایمال کنند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم یادآور شد: بر همین اساس از آقای امیرعبداللهیان دعوت کردیم تا ضمن حضور در نشست کمیسیون امنیت ملی در خصوص این موضوعات توضیح دهد، نمایندگان باید در جریان روند مذاکرات قرار گیرند.

الهیان همچنین افزود: ملاک و معیار مجلس برای سنجش مذاکرات، رعایت ملاحظات قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌هاست. تیم مذاکره کننده هم باید در همین چارچوب به مجلس پاسخگو باشد درواقع باید دید در قالب مذاکرات و توافق چه نفع اقتصادی برای مردم حاصل میشود وچه دستاوردهایی را از دست می دهیم.

کد خبر: ۱۳۸٬۵۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha