۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
افزایش سرانه درآمدی اردبیلی ها تا ۳ میلیارد دلار/ گردشگری خارجی رونق می‌گیرد
استاندار اردبیل:

افزایش سرانه درآمدی اردبیلی ها تا ۳ میلیارد دلار/ گردشگری خارجی رونق می‌گیرد

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: در سند توسعه استان اردبیل ۳ میلیارد دلار افزایش درآمد سرانه مردم استان اردبیل در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، سید حامد عاملی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: تلاش ما بر این است تا با افزایش ۲ برابری سرانه درآمدی مردم استان، اهالی این استان از زندگی استاندارد و قابل تحسینی برخوردار شوند.

وی رفع فقر، توسعه اشتغال، ‌بهبود معیشت مردم و افزایش تولید ثروت در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و گردشگری را جز رویکردهای تحول‌آفرین اعلام کرد و گفت: ما برای ۲ سال آینده برنامه‌ریزی هایی را انجام دادیم تا با احیای ظرفیت‌های خالی ۳ بخش کشاورزی، صنعتی و گردشگری بتوانیم ۳ میلیارد دلار به افزایش درآمد مردم این استان کمک کنیم.

استاندار اردبیل با نامطلوب خواندن روند توسعه استان در سال‌های گذشته تصریح کرد: استان اردبیل در عمده شاخص‌های توسعه اقتصادی جایگاه ۲۲ تا ۲۷ را دارد که تغییر این وضعیت با شرایط عادی امکان‌پذیر نیست و نیازمند اقدامات تحولی و اصلاح‌ساز است.

عاملی ارائه الگوهای مناسب با ایده خلاقانه را در این بخش ضروری اعلام کرد و افزود: به هیچ وجه سرانه درآمدی مردم این استان مطلوب نیست و بهتر است در افزایش این سرانه درآمدی تا ۲ برابر همت و تلاش دسته‌جمعی را انجام دهیم.

وی یکی از اقدامات مؤثر در این زمینه را تقویت حوزه گردشگری با جذب توریسم خارجی و بین‌المللی اعلام کرد و ادامه داد: حاشیه خلیج فارس، کشورهای همسایه و حوزه قفقاز بازار مناسب برای جذب گردشگر و توریسم خارجی است که بهتر است زیرساخت این امر اعم از احداث هتل ۵ ستاره، جاذبه‌های متعدد گردشگری، اقامتی، تفریحی، توریستی و ورزشی مورد توجه قرار گیرد.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما با زیرساخت‌های موجود حتی قادر نیستیم یک روز گردشگر را در شهرهای مختلف استان نگه داریم پس بهتر است با مشارکت سرمایه‌گذاران فعال در بخش گردشگری این ظرفیت‌ها را احیا کنیم.

وی تحول در بخش کشاورزی را با توسعه ۵۰ هزار هکتار باغات و همچنین تقویت زنجیره تولید در این بخش و توجه به کشت گلخانه‌ای با نگاه صادرات‌محور ضروری خواند و اضافه کرد: ما در بخش کشاورزی به عنوان اقتصاد اول استان نیاز به تولید ثروت و اقتصادی کردن این بخش داریم تا از شرایط سنتی خارج شده و تقویت صنایع نوآور و فناور را در این بخش شاهد باشیم.

صنعت در اردبیل نیازمند تحول جدی است

عاملی صنعت استان را نیازمند تحول جدی خواند و بیان کرد: ما باید با سرمایه‌گذاری روی صنایع ارزشمند و سودآور همچون فولاد و پتروشیمی و زنجیره آنها در کنار توسعه صنایع دانش‌بنیان، تجارت و صادرات اقدامات تحول‌آفرینی را انجام دهیم تا در این بخش نیز یک میلیارد دلار به افزایش سرانه درآمدی استان کمک کنیم.

رئیس شورای اداری استان با ابراز گلایه از ناراحتی برخی از سرمایه‌گذاران در طولانی شدن فرآیند صدور مجوزها اظهار کرد: باید کاری کنیم تا فضای کسب و کار اصلاح شده و سرمایه‌گذار از حضور در این استان پشیمان نشود.

وی حفظ حرمت و تکریم سرمایه‌گذاران را در کنار اقدامات تحول‌آفرین در این بخش یادآور شد و تصریح کرد: به دور از نگاه انفعالی باید همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مؤثر بسته‌های سرمایه‌گذاری را فراهم کنند تا با ارائه آن به فعالان اقتصادی حرکت تحول‌آفرین در استان آغاز شود.

عاملی گفت: با نشستن و برگزاری جلسات پشت درهای بسته نمی توان نتیجه‌ای را به دست آورد بلکه بهتر است به صورت عملیاتی و با استقبال از ایده‌ها و تفکرات نوین استان را در ریل توسعه بیشتر و بهتر حرکت داد.

استاندار اردبیل پاسخگویی به استعلامات دستگاه‌های اجرایی را در کوتاهترین زمان و صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران را در کمتر از ۱۵ ماه یادآور شد و افزود: استعلامات باید به صورت موضوعی و در قالب یک چک لیست انجام شود تا جلوی موازی کاری ها گرفته شده و امر توسعه پایدار مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر: ۱۳۸٬۵۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • Ahmad IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      1 0
      آقای استاندر باکدوم زیر ساخت ها توریست میاد اردبیل نه راه درست حسابی داریم نه نه نه .......
      • ???????? IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
        2 0
        شورابیل جنگل فندقلو سرعین بقعه شیخ صفی گردنه حیران حلوا و آش دوغ مون هم معروفه.به این دلیل ها میان.