۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
۵ هزار میلیارد به آب و فاضلاب خوزستان تخصیص داده شد| استفاده از بخش خصوصی برای توسعه میدان‌ها
وزیر نفت:

۵ هزار میلیارد به آب و فاضلاب خوزستان تخصیص داده شد| استفاده از بخش خصوصی برای توسعه میدان‌ها

ماهشهر- وزیر نفت گفت: توسعه میدان‌ها و جمع‌آوری گازهای مشعل را به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار بازار، جواد اوجی ظهر پنجشنبه در حاشیه آیین بهره‌برداری از تأسیسات و مخازن صادراتی پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس و امضای قراردادهای جمع‌آوری گازهای شرق کارون و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزارت نفت در دولت سیزدهم فقط در حوزه بحث تنش‌های آبی و آب و فاضلاب استان خوزستان اعتباری بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان تخصیص داده است.

وی افزود: به طور حتم با توسعه میدان‌ها و پروژه‌های عمرانی که در حوزه صنعت نفت تعریف کردیم حدود ۳ درصد از این منابع به مناطق و شهرستان‌های استان خوزستان اختصاص خواهد یافت.

وزیر نفت با بیان اینکه وزارت نفت معطل سرمایه‌گذار خارجی نمانده است، عنوان کرد: از توان و ظرفیت هلدینگ‌های بزرگ و کنسرسیوم بانک‌ها برای انجام پروژه‌ها استفاده می‌کنیم.

اوجی با تاکید بر اینکه بنا داریم توسعه میدان‌ها و جمع‌آوری گازهای مشعل را به بخش خصوصی واگذار کنیم، توضیح داد: شروع این کار با پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس و پالایشگاه گاز بیدبلند انجام می‌شود.

وی بیان کرد: امروز شاهد افتتاح پروژه تأسیسات مخازن مربوط به پالایشگاه گاز بیدبلند در منطقه مجیدیه بندرماهشهر و هم اسکله شماره ۶ بودیم که به همت و تلاش بخش خصوصی و هلدینگ خلیج فارس انجام شده است.

وزیر نفت بیان کرد: وزارت نفت برنامه دارد تا از توان مجموعه پیمانکاران و هلدینگ‌های بزرگ و مختلفی که در کشور است برای پروژه‌هایی که مدنظر است در بخش بالادست و پایین‌دست با توان مالی خوبی که دارند، استفاده کند.

کد خبر: ۱۳۸٬۵۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha