۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
سد هراز ۱۴ درصد آب های سطحی را مهار می کند
رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو:

سد هراز ۱۴ درصد آب های سطحی را مهار می کند

آمل- رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو با اشاره به پایین بودن مهار آب های سطحی در مازندران گفت: سد مخزنی هراز به تنها ۱۴ درصد آب های سطحی را مهار می کند.

به گزارش خبرنگار بازار، میثم جعفرزاده ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از سد مخزنی هراز با بیان اینکه سه هزار میلیارد تومان طی سه تا چهار سال به تدریج برای ساخت سد مخزنی هراز تزریق می شود، افزود: این اعتبار متناسب با پیشرفت و روند اجرایی داده می شود.

وی با عنوان اینکه همه تلاش وزارت نیرو براین است که سد هراز زودتر تکمیل و بهره برداری شود، گفت: پیش بینی می شود تا چهار سال آینده این سد افتتاح و آبگیری شود.

وی با عنوان اینکه در حال حاضر مهار آب های سطحی در استان مازندران پایین تر از دیگر مناطق است، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۲ درصد آب های سطحی استان مدیریت و مهار می شود.

جعفرزاده یادآور شد: حجم مخزن سد هراز ۲۳۰ میلیون مترمکعب است و به تنهایی ۱۴ درصد از آب های سطحی را ذخیره سازی و مهار می کند.

محمدابراهیم یخکشی مدیرعامل آب منطقه ای مازندران نیز با اشاره به پیشرفت ۴۷ درصدی ساخت سد هراز اظهار داشت: در سال آینده روند اجرای پروژه شتاب بیشتری خواهد گرفت.

وی ادامه داد: این سد یکی از بزرگترین های سدهای مخزنی کشور محسوب می شود و هرچه منابع مالی مورد نیاز به موقع تخصیص داده شود، باعث بهره وری زودتر خواهد شد.

کد خبر: ۱۳۸٬۵۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha