۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
موافقت با واردات ۷۰ هزار دستگاه خودرو و تعیین سازوکار معافیت مشمولان دارای ۲ فرزند
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ اعلام کرد

موافقت با واردات ۷۰ هزار دستگاه خودرو و تعیین سازوکار معافیت مشمولان دارای ۲ فرزند

زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه گفت: این کمیسیون با واردات ۷۰ هزار دستگاه خودروی سواری و سازوکار معافیت مشمولان دارای دو فرزند موافقت کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس با اشاره به نشست عصر دیروز کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ برای بررسی بندهای ارجاع شده به این کمیسیون از صحن علنی که تا پاسی از شب به طول انجامید، گفت: در این جلسه بند الحاقی تبصره هفت اصلاح و جزییات واردات خودرو تصویب شد.

زارع افزود: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق، به منظور تامین مالی شبکه راه آهن کشور و ایجاد خطوط ریلی مورد نیاز اعم از قطار عادی، برقی، پرسرعت و قطار شهری و تکمیل طرح های نیمه تمام در خطوط ریلی و اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده‌ها، توسعه فرهنگ حمل و نقل و ارتقای مدیریت عبور و مرور و ناوگان حمل و نقل به دولت اجازه داده می‌شود در سال ۱۴۰۱ از محل ارز غیر صادراتی و با رعایت سیاست‌های کلی نظام نسبت به صدور مجوز واردات براساس مقررات توسط بخش خصوصی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی با تعرفه ورودی که به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، اقدام و درآمد ناشی از آن را پس از گردش خزانه به حساب ردیف شماره پنجاه این قانون واریز کنند.

وی تصریح کرد: اقلام وارداتی نیز شامل ۵۰ هزار دستگاه خودروی سواری و ۲۰ هزار دستگاه خودروی سواری دوگانه‌سوز هیبریدی و برقی، ۱۰ هزار دستگاه کامیون، تریلی، تریلی یخچالدار و کشنده، ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری و درون‌شهری، یک هزار دستگاه واگن و واگن یخچال دار و پنج هزار دستگاه ماشین آلات سنگین راهسازی اعم از نو یا حداکثر پنج سال ساخت است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس در خصوص مصوبه دیگر این کمیسیون، گفت: با موافقت اعضای کمیسیون در بحث اصلاح مالیات مضاعف بر سیگار، از ابتدای سال ۱۴۰۱ به قیمت خرده‌فروشی هر نخ سیگار تولید داخل با نشان ایرانی مبلغ ۱۲۰۰ ریال، تولید داخل با نشان بین المللی مبلغ ۶۰۰۰ ریال، هر نخ سیگار وارداتی مبلغ ۱۱۰۰۰ ریال و هر بسته ۵۰ گرمی تنباکوی قلیان داخلی ۱۵۰۰۰۰ ریال و هر بسته تنباکوی وارداتی ۳۰۰۰۰۰ ریال به عنوان عوارض اضافه می‌شود.

زارع همچنین از تصویب شیوه محاسبه مالیات فعالیت های هنری در کمیسیون تلفیق خبرداد و تاکید کرد که براین اساس هنرمندان و فعالان هنری از جمله بازیگران تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان درآمد سالانه معاف از مالیات هستند و درآمدهای بیشتر از این رقم مشمول مالیات می شود.

به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق در متن این مصوبه آمده است: معافیت مالیاتی فعالیت های هنری از قبیل هنرپیشه گان، موضوع بند (ل) ماده (۱۳۹) قانون مالیاتهای مستقیم صرفاً تا سقف دو میلیارد(۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال در سال قابل اعمال است و بیشتر از آن حسب مورد به نرخ ماده(۱۰۵) یا ماده (۱۳۱) قانون مالیاتهای مستقیم مشمول مالیات می شود.

زارع درباره سرنوشت بند مربوط به سربازی مشمولان متاهل و مشمولان مقیم خارج از کشور نیز گفت: در این جلسه مصوب شد که مشمولان نظام وظیفه عمومی مقیم خارج از کشور که حداقل پنج سال از زمان فراخوان آنها به خدمت وظیفه عمومی گذشته باشد، با رعایت اصل یکصد و دهم (۱۱۰) قانون اساسی می توانند با پرداخت معادل ریالی پانزده هزار (۱۵.۰۰۰) یورو کارت معافیت از خدمت سربازی دریافت کنند؛ ضمن این که مشمولان متأهل دارای فرزند از مادر ایرانی از بیست و پنج درصد(۲۵%) تخفیف برخوردار می شوند.

وی افزود: همچنین براساس بخش دیگر این مصوبه با رعایت اصل یکصد و دهم (۱۱۰) قانون اساسی و در راستای توجه به امر مقدس استحکام خانواده و تشویق به فرزندآوری، مشمولان غایب و غیر غایب متأهل دارای دو فرزند و بیشتر که بالای ۳۰ سال سن دارند، از انجام خدمت وظیفه عمومی به صورت رایگان معاف می شوند.

کد خبر: ۱۳۸٬۴۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha