۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
سالانه ۵۲ هزار تن گوشت مرغ در ایلام تولید می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام:

سالانه ۵۲ هزار تن گوشت مرغ در ایلام تولید می شود

ایلام - رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به فعالیت ۳۹۱ واحد مرغداری در استان گفت: سالانه ۵۲ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی ایلام، سید محمد تراب میری اظهار کرد: استان ایلام از قطب های اصلی تولید مرغ در کشور به شمار می رود به طوری که سالانه با بیش از ۵۲ هزار و ۵۰۰ تن تولید گوشت سفید، سه برابر مازاد بر نیاز استان تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه میزان تولید مرغ در استان ایلام ۱.۵ درصد مرغ مورد نیاز کشور را تامین می کند، گفت: استان ایلام دارای ۳۹۱ واحد مرغداری است که در هر دوره بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ قطعه جوجه ریزی انجام می‌گیرد.

رئیس جهاد کشاورزی ایلام اظهار کرد: بیش از دو هزار نفر در صنعت مرغ استان مشغول به فعالیت هستند و در بحث صنایع تبدیلی نیز دو واحد کشتارگاه مرغ فعال است که نیازهای استان را تامین می کنند.

میری با اشاره به اینکه خوشبختانه از نظر میزان تولید مرغ در ایلام مشکلی وجود ندارد، تاکید کرد: از واحدهای تولیدی حمایت می کنیم و تنها دغدغه ما تامین مرغ مورد نیاز مصرف استان است که امیدواریم این همکاری از سوی مرغداران نیز متقابل باشد.

وی تصریح کرد: به رغم محدودیت‌های تامین نهاده‌های حوزه دام و طیور در کشور با پیگیری‌های به عمل آمده با وزارت جهاد کشاورزی و امور دام کشور مقدار یک هزار و ۶۵۰ تن ذرت به استان تخصیص داده شده است.

رئیس جهاد کشاورزی ایلام خاطرنشان کرد: مرغداران و دامداران استان باید از طریق سامانه بازارگاه نسبت به ثبت نام و خرید نهاده‌ها اقدام کنند.

کد خبر: ۱۳٬۸۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha