۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱
افق تجارت ایران با قطر یک میلیارد دلار است| اعزام بزرگترین هیات تجاری به دوحه
رئیس کمیسیون گردشگری و سرمایه‌گذاری اتاق ایران و قطر:

افق تجارت ایران با قطر یک میلیارد دلار است| اعزام بزرگترین هیات تجاری به دوحه

خرمشهر- فرطوسی، رئیس کمیسیون گردشگری و سرمایه‌گذاری اتاق ایران و قطر گفت: افق تجارت ایران با قطر یک میلیارد دلار است.

امین فرطوسی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سال‌ها بود که هیچ رئیس جمهوری از ایران به قطر سفر نکرده بود و سفر اخیر رئیس جمهور به دوحه یک رویداد بزرگ است که با استقبال فعالان اقتصادی دو کشور همراه شد.

وی با بیان اینکه افق تجارت ایران و قطر یک میلیارد دلار است، افزود: برخی موانع باعث عدم افزایش تجارت ایران و قطر شده که نبود مرکز و پایگاه گردهمایی تجار ایرانی در قطر و همچنین کمبود پرواز بین دو کشور جزو مهم‌ترین موانع بود که خوشبختانه با سفر اخیر رئیس جمهور در دستور کار قرار گرفت.

رئیس کمیسیون گردشگری و سرمایه‌گذاری اتاق ایران و قطر با اشاره به اعزام بزرگترین هیات تجاری ایران به قطر در خردادماه ۱۴۰۱، عنوان کرد: کشور قطر در خردادماه نمایشگاه پروجکت را برگزار می‌کند که اعتبار آن جهانی بوده و فعالان اقتصادی اقصی نقاط جهان از این نمایشگاه بازدید می‌کنند؛ تصمیم گرفتیم ضمن حضور در این نمایشگاه چند برنامه ویژه نیز برای اولین بار اجرا کنیم تا زمینه افزایش ارتباط تجار ایرانی فراهم شود.

فرطوسی توضیح داد: بازدید از بنادر، بازدید از ورزشگاه‌های قطر، نشست‌های B2B با فعالان اقتصادی و بررسی ظرفیت‌های اقتصادی برخی از برنامه‌های گسترده در سفر بزرگترین هیات اقتصادی ایران به دوحه است.

وی عنوان کرد: فراخوان اعزام بزرگترین هیات تجاری ایران به دوحه قطر از سوی اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر اعلام خواهد شد.

کد خبر: ۱۳۸٬۴۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha