۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲
تبادل تجارب و انتقال دانش فنی حوزه کشاورزی بین اسپانیا و ایران

تبادل تجارب و انتقال دانش فنی حوزه کشاورزی بین اسپانیا و ایران

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ایران در سفر به اسپانیا با قائم مقام وزیر کشاورزی این کشور دیدار کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، در دیدار محمدمهدی برومندی معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ایران با قائم مقام وزیر کشاورزی اسپانیا، همکاری‌های گسترده دوجانبه و تبادل تجارب و انتقال دانش فنی، عرضه متقابل محصولات تولیدی و همکاری‌های توسعه‌ای در حوزه کشاورزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار که در محل وزارت کشاورزی اسپانیا در شهر مادرید با حضور قشقاوی سفیر جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، طرفین توافق کردند نسبت به تهیه یک یادداشت تفاهم جامع همکاری‌های دوجانبه ظرف سه ماه آینده، اقدامات لازم را به عمل آورند.

در این سفر معاون وزیر کشاورزی ایران ضمن بازدید از ظرفیت‌های مختلف کشاورزی اسپانیا، در جلسه شورای بین‌المللی زیتون نیز شرکت کرد.

همچنین برومندی از دانشگاه کوردوبا و بخش تحقیقاتی زیتون این کشور بازدید کرد.

در این بازدید پرفسور لوییس رایو توضیحاتی در خصوص طرح سالم‌سازی ارقام زیتون جهانی که با همکاری شورای بین‌المللی زیتون و دانشگاه کوردوبا درحال انجام است، ارایه داد.

بخش‌های مختلف این طرح که ارقام مهم ایرانی نیز در آن مورد بررسی و انتخاب قرار گرفته است، از مهم‌ترین بخش‌های این بازدید میدانی بود.

در ادامه بازدید از باغ مادری ارقام مختلف از کشورهای عضو که بیش از ۵۰۰ رقم بوده است و همچنین گلخانه اسکرین هاوس که ارقام منتخب در آن نگهداری می‌شود نیز بازدید بعمل آمد و هماهنگی‌های لازم برای انتقال این ارقام به کشور انجام و مقرر شد ارقام منتخب هرچه سریع‌تر انتقال یابد.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه سفر خود، از باغ‌های سوپرمتراکم زیتون در کوردوبا و باغ ۳۵۰۰ هکتاری مدرن با ارقام آربسونا، آربیکین و چیکیتیتا با حداقل دوازده تن عملکرد برداشت، کاملا مکانیزه و با همکاری تنگاتنگ بخش خصوصی و دانشگاه در قالب مشاوره‌های علمی و فنی احداث شده است، بازدید کرد.

در این بازدیدها دکتر قشقاوی سفیر ایران در اسپانیا و میرعرب مجری طرح زیتون، برومندی را همراهی کردند.

کد خبر: ۱۳۸٬۴۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha