۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
گلخانه‌های خانگی در استان مرکزی تسهیلات ارزان قیمت دریافت می‌کنند
رییس سازمان جهاد کشاورزی مرکزی:

گلخانه‌های خانگی در استان مرکزی تسهیلات ارزان قیمت دریافت می‌کنند

اراک - رییس سازمان جهاد کشاورزی مرکزی گفت: متقاضیان ایجاد توسعه گلخانه‌های خانگی در زمین‌هایی با کمتر از ۳۰۰ متر مربع در صورت داشتن شرایط لازم تسهیلات ارزان قیمت دریافت خواهند کرد.

مجید آنجفی در گفتگو با خبرنگار بازار، از سهمیه ۲۰ هکتاری توسعه گلخانه های استان مرکزی طی سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: در راستای توسعه گلخانه ها دو نوع تسهیلات از محل کمک های فنی و اعتباری با نرخ سود ۵.۵ درصد و کمک های بند الف تبصره ۱۸ با نرخ هفت تا ۹ درصد به گلخانه داران ارائه شده است.

زارعی با بیان اینکه متقاضیان ایجاد توسعه گلخانه های خانگی در زمین هایی با کمتر از ۳۰۰ متر مربع در صورت داشتن شرایط تسهیلات دریافت خواهند کرد گفت: در دو حوزه صیفی و گل های زینتی سهم توسعه استان به ۴۳ هکتار رسیده که بیشرین میزان توسعه گلخانه ای استان، در مناطق محلات،خمین و اراک است.

مدیر امور باغی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در ادامه افزود: در حال حاضر، مجموع سطح گلخانه های خانگی در استان سه هکتار و سطح گلخانه های گل و گیاه زینتی ۴۷۰ هکتار و صیفی و سبزی ۱۷۰ هکتار است و سهم توسعه گلخانه ها در سال جاری ۳۵ هکتار برآورد می شود که امیدواریم با ارائه تسهیلات شاهد افزایش آن باشیم.

زارعی با اشاره به اینکه پروانه گلخانه های خانگی توسط سازمان جهاد کشاورزی یا مدیریت شهرستان ها تایید می شود، بیان کرد: در سال گذشته تعدادی از متقاضیان ایجاد گلخانه خانگی با دریافت تسهیلات توانستند این طرح را اجرا و برای اعضای خانواده اشتغال ایجاد کنند.

کد خبر: ۱۳٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha