۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۱
ضرورت تجدید نظر بر مالیات صادرات مواد خام و نیمه خام
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد

ضرورت تجدید نظر بر مالیات صادرات مواد خام و نیمه خام

صادراتی که می‌تواند ارزآوری داشته باشد و سهم کشور را در بازارهای جهانی تثبیت کند باید از سوی مدیران و مسئولان کشور بیش از همه بخش‌ها به آن توجه کرده و از حمایت‌های آن غافل نشد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی مخالفت خود را در رابطه با مالیات بر صادرات مواد خا و نیمه خام اعلام کرد و گفت: موضوع رونق صادرات در کشور یکی از بحث‌های جدی در توسعه تجارت خارجی ایران است. بنابراین، بخش صادرات کشور همیشه باید مورد تشویق قرار گرفته و از آن حمایت های لازم صورت گیرد.

مهرداد گودرزوندچگینی افزود: آن دسته از صادراتی که می‌تواند ارزآوری داشته باشد و سهم کشور را در بازارهای جهانی تثبیت کند باید از سوی مدیران و مسئولان کشور بیش از همه بخش‌ها به آن توجه کرده و از حمایت‌های آن غافل نشد.

وی عنوان کرد: به طور قطع و در صورت اجرای موضوع فوق، انگیزه صادرکننده کاهش خواهد یافت و آنطور که باید شاهد سرمایه‌گذاری جدید در این بخش نخواهیم بود.

گودرزوند چگینی اظهار کرد: بهتر است تجدید نظری در این زمینه صورت گرفته و در شورای نگهبان با دقت بیشتری به این موضوع نگاه شود.

وی با اشاره به اهمیت این مصوبه برای بازار سرمایه گفت: این مسئله می‌تواند بر روی طرح ها و شرکت‌هایی که صادرات قابل‌ملاحظه‌ای در زمینه مواد خام، نیمه خام دارند تاثیر بسزایی بگذارد، البته انتظار می‌رود که این طرح مورد بازنگری بیشتری قرار گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه لغو معافیت مالیاتی سپرده بانکی اشخاص حقوقی تاثیر بسزایی در بازار سرمایه دارد ادامه داد: انتظار می‌رود این مصوبه باعث ورود نقدینگی جدید در بازار سرمایه شود.

کد خبر: ۱۳۸٬۲۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha