۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
نمایندگی به روز برای خودروهای سنگین بهمن دیزل| امپاور با قیمت حدود ۳ میلیارد به جاده ها می آید
مدیرعامل گروه بهمن در گفت و گو با «بازار»؛

نمایندگی به روز برای خودروهای سنگین بهمن دیزل| امپاور با قیمت حدود ۳ میلیارد به جاده ها می آید

علیمرادلو، مدیرعامل گروه بهمن گفت: گروه بهمن برای توسعه و ارتقاء خدمات پس از فروش محصولات دیزلی به زودی یک نمایندگی به روز و مجهز به استانداردها و تجهیزات روز در جاده مخصوص راه اندازی خواهد کرد.

بازار؛ گروه خودرو: روز گذشت با حضور اصحاب رسانه، مدیران گروه بهمن و مسئولان استان قزوین در بهمن دیزل محصول جدید امپاور رونمایی و خط تولید آن افتتاح شد. این کامیون کشنده یکی از مدرن ترین کشنده های کشور بوده که استانداردها و فناوری های روز را با خود به همراه دارد. این شرکت مدعی است که امپاور گواهینامه بین المللی کالای خطرناک را مطابق استانداردهای روز دریافت کرده است. این کامیون دارای یک پیشرانه با قدرت ۵۰۰ اسب بخار و گیربکس تمام اتوماتیک ساخت زد اف است.

نمایندگی به روز برای خودروهای سنگین بهمن دیزل| امپاور با قیمت حدود 3 میلیارد به جاده ها می آید

در رونمایی این محصول بیوک علیمرادلو مدیرعامل گروه بهمن با اشاره به سهم بیش از ۵۰ درصد در بازار کامیونت توسط بهمن دیزل و ۳۰ درصد در کامیون کشنده توسط سیبا موتور(FAW) گفت: بازار کامیون کشنده مدرن و پر قدرت امپاور در بهمن دیزل در کنار تولیدات جدید سیباموتور با برند FAW به عنوان بزرگترین سازنده کامیون کشنده در کشور چین به راحتی می‌توانیم به ۵۰ درصد از سهم کل خودروسازی تجاری کشور دست یابیم. در سال ۱۴۰۱ تولیدات سیبا موتور و بهمن دیزل دوبرابر خواهد شد.

وی اظهار کرد: هدف ما در کنار رشد دو برابری تولید حفظ مقام اول کیفیت در تولید و خدمات است، به زودی کامیون ۱۲ و ۱۸ تن به سبد محصولات این گروه اضافه می شود.

مدیرعامل این گروه خودروسازی، گفت: هفته آینده اتوبوس بهمن دیزل در تبریز تولید و سالانه آینده برنامه تولید اتوبوس های ۱۸ متری، گاز سوز و برقی نیز در دستور کار خواهد بود. بهمن دیزل از سال ۱۳۸۳ تا کنون ۱۱۰ هزار دستگاه انواع خودرو دیزلی به بازار عرضه کرده است.

نمایندگی به روز برای خودروهای سنگین بهمن دیزل| امپاور با قیمت حدود 3 میلیارد به جاده ها می آید

۱۰۵ هزار دستگاه کامیون فرسوده در کشور وجود دارد، بیشتر از یک میلیون لیتر سوخت معادل ۳۹۰ میلیون دلار مصرف دارند، برای کاهش این مصرف سوخت امپاور را تولید و عرضه خواهیم کرد

در ادامه مراسم رونمایی این کشنده، حسین خضری مدیرعامل بهمن دیزل، گفت: باتوجه به اینکه ۴۲ درصد سهم حمل و نقل سال گذشته متعلق به کامیون کشنده بوده و ۵۸ درصد دیگر را سایر خودروها تشکیل دادند. این مساله سبب شد که امروز به تولید کامیون کشنده ورود و برنامه توسعه برای سال آینده داریم، زیرا ۱۰۵ هزار دستگاه کامیون فرسوده در کشور وجود دارد که ۳۰ هزار دستگاه آن متعلق به کشنده است. این مقدار کشنده بیشتر از یک میلیون لیتر سوخت معادل ۳۹۰ میلیون دلار مصرف دارند، برای کاهش این مصرف سوخت امپاور را تولید و عرضه خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: خدمات پس از فروش بهمن دیزل و کاربری سازی در این واحد توسعه یافته است، از آن سو افزایش سرمایه جهت توسعه وجود دارد. باتوجه به اینکه خدمات پس از فروش چالش اصلی کامیون ها در کشور است، گروه بهمن رتبه نخست خدمات را در این زمینه کسب کرده است.

نمایندگی به روز برای خودروهای سنگین بهمن دیزل| امپاور با قیمت حدود 3 میلیارد به جاده ها می آید

نمایندگی با استانداردهای روز
در حاشیه این رونمایی خبرنگار «بازار» به بررسی فنی کامیون کشنده امپاور پرداخت، این کشنده از نظر متریال و طراحی کابین با کیفیت است. امکانات تعبیه شده برای کابین به همراه فضا بزرگ آن جهت استراحت یا سوار شدن، قابل توجه است. گروه بهمن سعی کرده است ارگونومی طراحی را در داخل این کابین ایجاد کند، از آن سو در زمان استارت زدن کامیون، سهولت در روشن شدن و صدای کم موتور در کابین قابل توجه بود.

اما این موارد فقط به صورت در جا و بدون حرکت و بررسی فنی انجام شد، باید کامیون امپاور به جاده های کشور ورود و براساس بار و افزایش وزن در خصوص عملکرد آن می توان اظهار نظر کرد.

نمایندگی به روز برای خودروهای سنگین بهمن دیزل| امپاور با قیمت حدود 3 میلیارد به جاده ها می آید

در پایان این رونمایی مدیرعامل گروه بهمن در خصوص تولید امپاور در فاز نخست، به خبرنگار «بازار» گفت: در حال حاضر حدود ۷۰ دستگاه تولید و سیستم شماره گذاری آن نیز همزمان با تمام مجوزهای استانداردی رسیده است.

بیوک علیمرادلو در پاسخ به سوال «بازار» در مورد استاندرد آلایندگی یورو۵ کشنده امپاور و احتمال تردد بین الملل این محصول و تفاوت سوخت خارج از کشور با استاندارد آلایندگی این محصول، پاسخ داد: استاندارد یورو۶ به راحتی روی این محصول قابل اجرا است. این ارتقا با کمترین تغییر نرم افزاری و تطابق سوخت انجام خواهد شد، ولی مشکل اصلی برای تردد این کامیون ها در جاده های بین المللی خدمات است. امپاور به راحتی می تواند در مسیرهای بین المللی حرکت کند، اما در صورت خرابی احتمالی در جاده های بین المللی ممکن است راننده با چالش مواجه شود. بنابراین برای حل این مساله درحال بررسی تدارکات مناسب هستیم.

زمین ۴۰ هزارمتری در جاده مخصوص خریداری کردیم که یک نمایندگی مخصوص برای محصولات با امکانات به روز همراه با خدمات بالا خواهیم داشت. این موضوع را در آینده نزدیک به کل سیستم شبکه نمایندگی توسعه خواهیم داد

وی در خصوص خدمات پس از فروش برای عرضه محصول امپاور، افزود: در حال توسعه و افزایش نمایندگی های خدمات پس از فروش هستیم. زمین ۴۰ هزارمتری در جاده مخصوص خریداری کردیم که یک نمایندگی مخصوص برای محصولات با امکانات به روز همراه با خدمات بالا خواهیم داشت. این موضوع را در آینده نزدیک به کل سیستم شبکه نمایندگی توسعه خواهیم داد.

در پایان باید اشاره کرد که قیمت امپاور ۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که بزودی راهی جاده ها خواهد شد.

کد خبر: ۱۳۸٬۱۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha