۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴
۱۳۰ میلیون تن محصول کشاورزی در کشور تولید می‌شود
مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی:

۱۳۰ میلیون تن محصول کشاورزی در کشور تولید می‌شود

زنجان- مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهادکشاورزی گفت: بیش از ۱۳۰ میلیون تن محصول کشاورزی در کشور تولید می شود و باید از زحمات و حق و حقوق آنان دفاع و عدالت را برقرار کنیم.

به گزارش خبرنگار بازار، هوشنگ محمدی شامگاه دوشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل جهاد کشاورزی استان زنجان ،با بیان اینکه اگر اقتدار غذایی را در ذهن قانون گذران و برنامه ریزان و متولیان برنامه و بودجه و سایر امورات کشور از حاکمیت، نهادینه کنیم دین به بخش کشاورزی ادا می شود،گفت: امروزه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی کشور ایران از بحث اقتدار نظامی عبور کرده است.

وی اظهار کرد: اقتدار غذایی در کنار اقتدار نظامی، اقتدار ملی را برای ما به همراه دارد و طبیعی است کمبودهایی در این مسیر نیز وجود دارد.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه با روحیه و فرهنگ جهادی که یکی از شعارهای محوری در دولت سیزدهم است به تمام مشکلات می‌توانیم کنار بیاییم،گفت: سرانه مصرف مرغ از ۶ کیلو به ۲۹ کیلو رسیده و امروزه طی چند ماه اخیر به تولید انبوه مرغ و تخم مرغ رسیده‌ایم و به انداره کافی ذخیره داریم.

محمدی تاکید کرد: باید با فرهنگ مدیریت جهادی و با شعار همه باهم یک بار برای همیشه پرونده‌ها را از جهاد کشاورزی جمع کنیم.

وی افزود: در سال‌های پیش برای خرید مرغ و شکر مردم به صف بودند ولی امروزه با توزیع هوشمند دیگر این چنین نیست و به راحتی اقلام خریداری وبه درب منزل ارسال می‌شود.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی ابراز داشت: یکی از برنامه‌های مهم ما در وزارت جهاد کشاورزی استفاده از ظرفیت‌های تعاونی‌ها و تشکل‌های کشاورزی است.

محمدی با بیان اینکه در بخش سرمایه گذاری نیز وزارت جهاد کشاورزی صندوق‌های توسعه کشاورزی را راه اندازی کرده است،گفت: در استان زنجان نیز صندوق استانی و شهرستانی وجود دارد.

وی افزود: بیش از ۹۵ درصد امورات کشاورزی در دست کشاورزان است و مابقی نیز مسئولین هستند که باید بستر را برای کشاورزان فراهم و هموار کنند.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی بیان داشت: یش از ۴.۵ میلیون بهره‌بردار کشاورزی در سطح کشور داریم و متاسفانه کلمه بهره بردار کلمه‌ای است که جاری شده چرا که همه کشاورزان تولیدکننده هستند.

محمدی با اشاره به اینکه ما بیش از ۱۳۰ میلیون تن محصول کشاورزی را در کشور تولید می‌کنیم،گفت: باید از زحمات و حق و حقوق آنان دفاع و عدالت را برقرار کنیم.

کد خبر: ۱۳۸٬۰۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha