۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فرش دستباف از زنجان صادر شده است
رئیس اداره فرش زنجان:

۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فرش دستباف از زنجان صادر شده است

زنجان- جعفری، رئیس اداره فرش سازمان صمت زنجان گفت: طی ۱۱ ماه امسال بیش از ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فرش دستباف  از استان زنجان صادر شده است.

سید محسن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار به صادرات فرش دستباف در استان زنجان اشاره کرد و گفت: طی ۱۱ ماه امسال بیش از ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فرش دستباف از استان صادر شده است.

وی اظهار کرد: صادرات فرش دستباف از استان طی سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵ درصد افزایش دارد.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان ،بیان اینکه استان زنجان ۶۰ هزار بافنده دار قالی دارد، گفت: اگر مواد اولیه با کیفیت و ارزان قیمت در اختیار قالی بافت قرار گیرد تولید فرش هم به تبع افزایش می یابد.

جعفری با بیان اینکه این استان در تولید فرش ابریشمی و پشمی در سطح کشور سرآمد است، ابراز داشت: بیش از ۶۰ درصد از قالیبافان زنجانی در تولید فرش پشمی فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه طی سالهای گذشته در استان فرش بدگینه ثبت داخلی شده و ثبت جهانی آن امسال محقق می شود، گفت: امیدواریم تا پایان سال جاری تولید فرش دستباف در استان افزایش یابد.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان، با بیان اینکه فرش بدگینه قدمت طولانی در استان زنجان دارد، تصریح کرد: نشان جغرافیایی فرش دستباف بدگینه ثبت جهانی می شود.

کد خبر: ۱۳۸٬۰۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha