۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
ضرورت اصلاح قانون برای مجازات سارقان اموال کمتر از ۲۰ میلیون تومان
رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس مطرح کرد

ضرورت اصلاح قانون برای مجازات سارقان اموال کمتر از ۲۰ میلیون تومان

تقوی، رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، گفت: قانون برای مجازات سارقانی که کمتر از ۲۰ میلیون تومان سرقت می‌کنند نیاز به اصلاح دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدرضا تقوی، در مورد ارائه پیشنهادی در شورای شهر تهران مبنی بر لزوم تشکیل کمیته‌ای ویژه برای بررسی سرقت‌های پایتخت، گفت: هم‌اکنون لازم است دستگاه‌های امنیتی و انتظامی شهر تهران این موضوع را به طور جدی پیگیری کنند و اگر برای برخورد با سارقان خلاء قانونی وجود دارد مسئولان مربوطه باید در قالب طرح ارائه دهند و مجلس هم از این آمادگی برخوردار است که به سرعت و خارج از نوبت به آن رسیدگی کند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته تاکنون فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اقدامات درخوری را در جهت دستگیری سارقان و افرادی که به نحوی در جامعه اخلال ایجاد می‌کنند، انجام داده است و در بسیاری از موارد در کمتر از ۲۴ ساعت سارقان را دستگیر کرده که بیانگر قدرت پلیس است.

وی تصریح کرد: مسئولان مربوطه نباید نقش آموزش را نیز در جهت کاهش این نوع جرائم نادیده بگیرند چرا که یکی دیگر از اقداماتی که می‌توان برای ممانعت از تداوم سرقت در سطح جامعه انجام داد، آموزش به مردم است تا بتوانند از مال و جان خود به طرز مطلوبی مراقبت کنند.

تقوی اظهار کرد: آنچه مسلم است افراد نباید اموال گرانبهای خود را در این شرایط نامساعد اقتصادی که عاملی برای گسترش ارتکاب جرائمی همچون سرقت در سطح شهر شده است، در منزل نگهداری کنند، ضمن اینکه برای حفاظت از منزل یا خودروی خود از لوازمی همچون دزدگیر و دوربین‌های مدار بسته که سرعت سارقان را کاهش می‌دهد، استفاده کنند.

وی در رابطه با وجود قانونی که مانع از تعیین مجازات حبس برای سارقانی می‌شود که کمتر از ۲۰ میلیون تومان سرقت کرده باشند، خاطرنشان کرد: در این زمینه نیاز به اصلاح قانون وجود دارد تا دست قضات هم باز شود و بتواند مجازات بازدارنده‌ای را برای این سارقان که اغلب هم اقدام به سرقت کیف و موبایل در سطح شهر کرده و امنیت مردم را به خطر می‌اندازند، درنظر بگیرند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: استقرار پلیس در محله‌های مختلف از دیگر اقداماتی است که می‌تواند مانع از تداوم سرقت در سطح شهر شود و حتی اگر پلیس در این زمینه با کمبود نیرو هم مواجه باشد می‌تواند افرادی را برای مقابله با سارقان آموزش داده و تحت عنوان پلیس محله بکار گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: رفع مشکلات اقتصادی از دیگر اقداماتی است که می تواند به کاهش سرقت در سطح شهر کمک کند هرچند دلیل بر این نمی‌شود که افراد به دلیل مشکلات مالی برای دیگران مزاحمت ایجاد کنند کما اینکه تعدادی از افراد برای کسب مال حلال حتی به مشاغلی همچون زباله گردی روی آورده‌اند اما شرافت خود را برای داشتن مال دنیا معامله نمی‌کنند.

کد خبر: ۱۳۷٬۹۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha