۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
صنعت فولاد آذربایجان شرقی ۵۰۰۰ میلیارد ریال مالیات ارزش افزوده مسترد نشده دارد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

صنعت فولاد آذربایجان شرقی ۵۰۰۰ میلیارد ریال مالیات ارزش افزوده مسترد نشده دارد

تبریز- رحیمی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد آذربایجان شرقی گفت: صنعت فولاد آذربایجان شرقی حدود ۵۰۰۰ میلیارد ریال مالیات ارزش افزوده مسترد نشده دارد.

کریم رحیمی در گفتگو با خبرنگار بازار به تشریح پتانسیل تولید فولاد استان و کشور پرداخت و گفت: ایران در طی یک دهه، از واردکننده فولاد به صادرکننده آن تبدیل شده است. سالانه ۳۰ میلیون تن تولید فولاد را در کشور داریم و ۱۰ الی ۱۲ میلیون تن آن در داخل مصرف می شود و در صورت عدم صادرات، واحدهای فولادی باید تعطیل شوند.

وی افزود: ۴ ماه قبل، معاون اقتصادی رئیس جمهور بخشنامه ای صادر کرده و سازمان امور مالیاتی را مکلف کرده که در صورت درخواست صادرکننده مبنی بر استرداد مالیات بر ارزش افزوده، با ارائه برگ خروج گمرکی کالای صادراتی، اداره امور مالیاتی نسبت به استرداد این مالیات اقدام کند. این بخشنامه از ۱۴۰۰.۱.۱ قابل اجراء بوده اما در استان، بعضاَ در اجراء مشکل داریم.

رحیمی ادامه داد: صنعت فولاد استان حدود ۵۰۰۰ میلیارد ریال مالیات ارزش افزوده مسترد نشده دارد و با در نظر گرفتن عدم استرداد این مبلغ و افزایش بیش از دو برابری قیمت شمش سال گذشته و سال جاری؛ ۶۰درصد سرمایه شرکت های تولیدکننده فولاد از بین رفته است.

کد خبر: ۱۳۷٬۹۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha