۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
تأسیسات گردشگری نیشابور ۵۳۱ میلیارد ریال خسارت دیدند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

تأسیسات گردشگری نیشابور ۵۳۱ میلیارد ریال خسارت دیدند

نیشابور- اعتمادی رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان نیشابور گفت: در طی دو سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا افزون بر ۵۳۱ میلیارد ریال خسارت به تأسیسات گردشگری این شهرستان واردشده است.

محمد اسماعیل اعتمادی در گفت‌وگو با بازار اظهار کرد: شهرستان نیشابور دارای ۵۳ واحد گردشگری است که از این تعداد ۲۰ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تعداد ۴ واحد پذیرایی و مجتمع گردشگری و ۲۹ واحد اقامتی است که این واحدهای اقامتی شامل هتل ، هتل‌آپارتمان، مهمان‌پذیر و اقامتگاه‌های بوم‌گردی هستند.

وی در این رابطه اذعان کرد: متأسفانه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون افزون بر ۵۳۱ میلیارد ریال به این واحدها خسارت واردشده است که از این میزان ۷۶ میلیارد ریال به دفاتر خدمات مسافرتی،مبلغ ۴۵ میلیارد ریال به واحدهای پذیرایی و۴۱۰ میلیارد ریال از این خسارت به واحدهای اقامتی وارد شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نیشابور در پاسخ به این سؤال که برای حمایت از این واحدهای آسیب‌دیده چه اقداماتی انجام پذیرفته است نیزبه بازار گفت: برای حمایت از این مراکز گردشگری در سال گذشته تعداد ۱۰۷ فقره پرونده به منظور دریافت تسهیلات بانکی تشکیل شد که در همین راستا مبلغ ۲۳ میلیارد ریال در سامانه به ثبت رسید.

اعتمادی بیان کرد: در همین راستا متقاضیان پس از طی مراحل اداری به بانک های عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی شدند و لازم به توضیح است این حمایت ها در سال جاری هم ادامه داشته که تا مهرماه حدود ۱۴میلیارد ریال تسهیلات در حوزه گردشگری و صنایع دستی ثبت و تأیید شده است که با توجه به این تسهیلات برای ۱۸۰ نفر به طور مستقیم اشتغال زایی شده است.

وی هم چنین طبق آخرین آمار خسارت وارد شده در شهرستان زبرخان بر اثر شیوع ویروس کرونا را نیز حدود ۷۹ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: در این شهرستان نیز به دلیل کاهش سفر ها شاهد تعطیلی برخی از دفاتر خدمات مسافرتی، رستوران ها، مراکز اقامتی و سایر خدمات بودیم که امیدواریم در آینده نزدیک با از بین رفتن این ویروس واحد های خدماتی مجددا به چرخه فعالیت برگردند.

کد خبر: ۱۳۷٬۹۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha